Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

pengarna tillbaka?

Produkter
(logga in för att koppla)

per_silja

Aktiv medlem
hej hej

Jag hade lämnat in 5 färgfilmer för ett tag sen och tog ut dom idag....jag öppnade glatt "påsarna" för att kolla på bilderna. Jättekul tills jag kom till en som kändes lite för tunn....däri låg EN bild!! Kollade neggen å alla utom typ tre stycken va förstörda. Kan man nu be om pengarna tillbaka (59kr) eller har jag gått med på nåt slags avtal utan att veta om det, alltså att om bilderna förstörs så har inte dom ansvaret.

En annan grej är att jag lämnat in en sv/v rulle där jag bara vill ha neggen...detta gjorde jag ca en vecka innan jag lämnade in de 5 färgrullarna å den har fortfarande inte kommit. Ingen big deal kanske men ändå...

Detta va en fujiaffär föresten.

jag kanske ska tillägga att det va en rulle taget med en panoramakamera och jag hade inte märkt rullen med det....vilket man ska göra

per_silja skrev:
hej hej

Jag hade lämnat in 5 färgfilmer för ett tag sen och tog ut dom idag....jag öppnade glatt "påsarna" för att kolla på bilderna. Jättekul tills jag kom till en som kändes lite för tunn....däri låg EN bild!! Kollade neggen å alla utom typ tre stycken va förstörda. Kan man nu be om pengarna tillbaka (59kr) eller har jag gått med på nåt slags avtal utan att veta om det, alltså att om bilderna förstörs så har inte dom ansvaret.

En annan grej är att jag lämnat in en sv/v rulle där jag bara vill ha neggen...detta gjorde jag ca en vecka innan jag lämnade in de 5 färgrullarna å den har fortfarande inte kommit. Ingen big deal kanske men ändå...

Detta va en fujiaffär föresten.

Svart-vit film kan man nog få vänta på minst ett par veckor vid vanliga konsumentlabb, de skickar förmodligen den till nåt annat ställe.

När det gäller den andra rullen är väl en bra grej att kontakta affären och höra efter vad som gått fel? Självklart skall du stå på dig och kräva att dom går till botten med det!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar