Annons

Pengar!?

Produkter
(logga in för att koppla)

martens

Medlem
Hur fasen får man ihop pengar till utrustningen,
allt kostar ju skjortan!! Är 16 bast och sparar ihop till en hyffsat komplett fotoväska analog/digital (har inte bestämt mig än) men har någon nå tips på hur man får ihop pengar snabbt!!?? så tipsa mig gärna!

:D (förmodligen världens mest frågade fråga)

1. Jobba ihop dem.
2. Stjäl dem.
3. Gör egna.

Naturligtvis går 2 o 3 snabbast, men kan ge vissa tråkiga biverkningar.

Sen finns det ju börsen och oddset...

Jeppe skrev:
1. Jobba ihop dem.
2. Stjäl dem.
3. Gör egna.

Naturligtvis går 2 o 3 snabbast, men kan ge vissa tråkiga biverkningar.

Sen finns det ju börsen och oddset...
Är det verkligen ok för en forumvärd att säga så där? ;)

Inga problem alls med att få ihop pengar. Tjugo års arbetande har gjort att jag fått ett visst överskott. I början för sådär en tjugo år sedan räckte pengarna efter att de fasta utgifterna som hyra var betalda till mat och lite kläder och en några tior blev över varje månad, så efter ett år eller så fanns fanns det kapital att köpa en systemkamera. På den tiden kostade de strax under 1000:- vilket var en hiskelig summa och då fick man fokusera manuellt.

Jobba på men tänk äbven på framtiden så det finns pengar att täcka livets övriga utgifter med också, så slipper det bli så mycket månad kvar i slutet på pengarna.

Ett tips ur verkligheten, den hårda och brutala.

RolandM skrev:
I början för sådär en tjugo år sedan räckte pengarna efter att de fasta utgifterna som hyra var betalda till mat och lite kläder och en några tior blev över varje månad, så efter ett år eller så fanns fanns det kapital att köpa en systemkamera. På den tiden kostade de strax under 1000:- vilket var en hiskelig summa och då fick man fokusera manuellt.

Var det verkligen så hårt 1984? jag plockade bär för 500 spänn på en helg året efter och då var jag 10...

Senast ändrad:
Finns ett sätt att tjäna pengar, och det är hårt arbete. Men det är skoj att du har ett mål för det blir så mycket roligare då.

Kristoffer!
Man blir inte rik på inkomsterna utan på låga utgifter! Du har helt klart satsat på rätt kamerasystem. Gamla pentaxgrejer håller hög kvalitet och finns i parti och minut hos fotobutikerna. Det betyder att du kan få en bra utrustning för RELATIVT lite pengar!

Mitt tips är annars detta:
Skaffa dig ett sommarjobb i en fotobutik (det gjorde jag som 16-åring). På så sätt får du rabatt på fotoprylar och betalt på samma gång!!

Lycka till!
/Jens

Stick iväg ett par månader och jobba i Norge.
Det är bättre betalt där. Det är många unga svenskar som gör det för att snabbt spara ihop till resor och annat. Sök info på t ex backpacking.nu.

Det viktigaste för att tjäna pengar är inte att jobb hårt (men det är en bra början) utan att jobba smart. Tänk på att Bill Gates och Ingvar Kamprad också har 24 timmar på sitt dygn.

"There is a million ways to make a million bucks"

ANNONS