vaktmästaren
Aktiv medlem
Jag har en Wacom Intuos 3 A6 Wide och trivs alldeles utomförträffligt med den! Rekommenderas!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kolla genom att lägga ett vanligt papper i A6-format på bordet och flytta sedan musen från sida till sida samt uppifrån och ned öve skärmen. Jag tror inte att du kommer utanför pappret. Själv har jag en 22-tums wideskärm och det funkar perfekt!A6 är ju klart billigare, men jag undrar om inte det känns lite litet med en 24-tumsskärm.
Kolla genom att lägga ett vanligt papper i A6-format på bordet och flytta sedan musen från sida till sida samt uppifrån och ned öve skärmen. Jag tror inte att du kommer utanför pappret. Själv har jag en 22-tums wideskärm och det funkar perfekt!
Nej, det stämmer, men det finns en viktig skillnad. Musen kan du så att säga flytta i luften utan att pekaren ändrar sin position. Om du t.ex. drar musen åt höger och så att säga behöver mer plats så kan du lyfta musen, flytta den åt vänster och fortsätta att dra.Fast det blir ju inte riktigt samma sak med musen ...
Hamnar du utanför A6-pappret så är förmodligen en A6-platta för liten.
Hoppas du förstår hur jag menar!
Det bästa är nog om du kan gå till någon affär och helt enkelt prova vilken storlek på platta som passar dig och ditt sätt att arbeta.Absolut, men det är ändå inte riktigt tillämpligt, då jag på musen ändrar upplösningen beroende på vad jag ska göra. Med högsta upplösningen täcker jag hela skärmen på ett par centimeter, och på lägsta går det nog åt minst ett A4.
Ritplattan har ju absoluta referenser till skillnad från musen, så där går det ju inte att ställa ner upplösningen för finlir ...
såg på nån ps film en snubbe som hade en ritbräda men skärm och allt. Vad är det för nån och vad kostar en sån?
Det kanske är utbildningsfilmen "Beyond Skin: Going Deeper with Photoshop CS3" som finns på lynda.com. Tror att fotografen Lee Varis använder sig av en Cintiq 21UX. Stor måste ha-faktor, men med en prislapp runt 23 tusen här i Sverige så får det nog stanna vid drömmande...
Själv nöjde jag mig med en Bamboo. Tycker man får riktigt mycket för pengarna.