copywriter
Aktiv medlem
Fotosidans medlemmar är tydligen alltid på plats med kamera...
http://www.expressen.se/index.jsp?a=182966
http://www.expressen.se/index.jsp?a=182966
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp!copywriter skrev:
Fotosidans medlemmar är tydligen alltid på plats med kamera...
Men det kan du ju inte ta på allvar; han har ju en smaily i början.froderberg skrev:
Det är väl bra att folk har kameran med sig. Dessutom lär det ju underlätta i utredningen.
Men att kalla det paparazzi är fel.
Calle S skrev:
Men det kan du ju inte ta på allvar; han har ju en smaily i början.
copywriter skrev:
En fotograf som försöker smälla en copywriter på fingrarna när det kommer till språkbruk...
froderberg skrev:
Textmänniskor brukar tro att vi fotografer i det närmaste analfabeter... Vi ska dessutom skjutsa dem runt då de aldrig har körkort.... *s*
Jag antar att jag brutit många gränser då jag gått från fotograf till redaktör/informatör tillbaka till heltidsfotograf...
Jag brukar lässa korr på tidningen... Reportrarna och redigerarna är så stressade...
Arne S skrev:
"Textmänniskor brukar tro att vi fotografer i det närmaste analfabeter..." Saknas det inte något i den meningen, kanske ett verb eller så?
"lässa" Så var det det här med stavningen...
Du gick nog rätt väg, Magnus.
Det där är väl knappast god svenska heller?Nekomy skrev:
nått så dummt.
Phu! Vilken tur jag har som aldrig sade att jag ämnade att skriva på god SvÄnska.Calle S skrev:
Det där är väl knappast god svenska heller?
Nekomy skrev:
På tal om skriva korrekt så tycker inte jag att "..." och smileys efter meningar är god Svenska.
Egentligen borde det vara så att om man har så dålig humor att man måste visa detta genom att sätta ut en smiley efter var rad så bör man nog undvika humor.
Det räcker med en smiley för att visa att man skämter
En annan sak som inte är så god svenska är när man inte läst huvudinlägget och redan efter andra inlägget börjar att diskutera nått helt annat.
Själv skulle jag aldrig göra nått så dummt.
Nekomy skrev:
[det är humor]