Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Panasonic Lumix LX3: 24-60 mm f/2,0-2,8!

Produkter
(logga in för att koppla)
Min filosofi, bättre med halva storleken men dubbelt så många!

(Kör själv med 4gb men har 8st, för det känns tryggare att inte lägga alla ägg i samma korg. Men å andra sidan har jag ju inte någon LX-3)
 
Upps där kom ett inlägg som besvarade min sista fråga. Frågan är då om man skall satsa på 16 ändå.
Eller ska man köra 2x8?
 
Ett kort räcker!

Hej!
Väntar min LX3:a i veckan och har inte bestämmt mig för hur stort minneskort jag ska ha. Tänkte använda kameran att filma lite men mest fota.
Tacksam för tips på minnesstorlek.

/Henke

Helst så snabbt, stort och så dyrt som möjligt.
Tänk minimalistiskt, med så få prylar som möjligt att hålla reda på.
Ett kort räcker!
 
Håller inte med, två kort är ett måste om man är lite rädd om bilderna.
Kör med 2 st 4GB Sandisk Extreme SDHC, ju snabbare desto bättre,
Film har jag inte kört så mycket men det ryms väl typ en 15 minuter på ett kort. Däremot har jag sett på en del sidor att kameran stänger av sig för överhettning vid längre tids filmning, kanske en skröna, jag vet inte då jag filmat för lite med den.

Sen på datorn så är det för mig både på hårddisken och bränna till cd om jag ä rädd om bilderna innan minneskortet formateras. Nätet är ju med bra och då har man bilderna på ett annat ställe med.

/K
 
Ej skrivrättigheter på minneskortet

Har precis börjat bekanta mig med min sprillans LX3. Märkligt nog är SDHC kortet (8GB) inte skrivbart när det monteras i datorn (Mac OS 10.5.8) via inkopplad kamera. Någon som har erfarit detta?

Jag upptäckte det då jag hade tänkt uppgradera firmware till 2.1 och det innebär att man lägger en fil på kortet. Nu visade det sig kameran redan hade 2.1 men det är förstås fortfarande ett problem. Hade bl.a. tänkt att sätta den här ikonen på kortet...
http://www.flickr.com/groups/843626@N22/discuss/72157611788397347/
 
Vet inte om detta redan har besvarats, men kan man göra åt den fullkomligt usla batteritiden på LX3?

Går det köpa nåt jättebra piratbatteri som har längre batteritid??
 
Vet inte om detta redan har besvarats, men kan man göra åt den fullkomligt usla batteritiden på LX3?

Går det köpa nåt jättebra piratbatteri som har längre batteritid??

Beror ju på vad du menar med "fullkomligt usla batteritiden på LX3?".

Själv sitter jag med en Leica D-Lux 4 och har inte upplevt någon dålig batterikapacitet, 300+ bilder per laddning fungerar för mig.

Vad förväntar du dig?

PS. LX3 och D-Lux 4 är samma kamera, bara olika märken.
 
Men herregud, jag måste ju ladda det varje kväll för att vara på den säkra sidan.. Det kallar jag dålig batteritid.
 
Vet inte om detta redan har besvarats, men kan man göra åt den fullkomligt usla batteritiden på LX3?

Går det köpa nåt jättebra piratbatteri som har längre batteritid??

Har inte upplevt batteritiden som dålig (kör som standard med RAW + bästa Jpeg) men bedömningen beror ju på förväntningarna.... Ett reservbatteri eller två borde väl lösa problemet ?
 
Men herregud, jag måste ju ladda det varje kväll för att vara på den säkra sidan.. Det kallar jag dålig batteritid.

Hur många bilder får du på en laddning? 50/100/200 eller kanske 300!

DMC-LX3 specifications
Li-ion Battery Pack (3.7V, 1150mAh), battery life: 380 pictures (CIPA standard)

Som du ser ska du få ut 380 bilder under normala förhållanden enligt CIPA standard

Du får väl gå tillbaka och reklamera batteritiden.
 
Hur ställer jag om till Svenska?

Hej!
Någon som vet hur man ställer om till svenska som språk på menyn?
 
Äldre batterier blir lite sämre.

Jo, jag har haft min Lx3 nu i snart 2 år. Jag köpte billigare batterier från Cyberphoto, men tydligen så finns det "billiga batterier från flera tillverkare(?). Sist hittade jag ett på loppisen vid Hornstull igår.(30:)
Efter en hel dag så var mitt första batteri slut. Jag tar bara RAW, men eftersom displayen hela tiden måste vara tänd om man ej har en extra sökare så är det nog displayen som tar mest ström inte antalet bilder...tror jag...

Staffan
 
Skärmskydd?

Nu har jag också köpt en lx3:a och kan bara säga att jag är mycket nöjd än så länge!

Men jag undrar... Vad använder ni för skärmskydd och var köpte ni det? Har bara använt min i knappt en vecka och har redan några små repor :(

Tomas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.