johan.morck
Aktiv medlem
Begagnad? Eller hittade du någon annan guldgruva?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En guldgruva! -en annons här på Fotosidan.Begagnad? Eller hittade du någon annan guldgruva?
Jag gjorde upptäckten att Lightroom gör underverk med råfilerna kvalitetsmässigt. Inga som helst problem att plåta i 400 iso enligt min smak. Har inte fått den kvaliteten som här med Silkypix. Men det kan bero på mig.
Lightroom använder samma konverterare som ACR, så det blir ingen skillnad om det rör sig om likvärdiga versioner.Hm, intressant.. Jag har bara testat ACR och Silkypix, men där är Silkypix mycket svårare att få till färger o kontraster osv.. Men för Svartvitt tycker jag silkypix har funkat bättre, men nu ska det bli intressant att testa i Lightroom
Lightroom använder samma konverterare som ACR, så det blir ingen skillnad om det rör sig om likvärdiga versioner.
Det är inte så att ditt minneskort är av typen SDHC och de kortläsare du testar med saknar stöd för detta?
Annars är väl usb-kontakten i kameran av standard typ (mini usb type B), kanske finns det en att låna där du är nu?
Tack för ditt svar Sara, men jag har försökt att hitta sladdar hos alla jag varit hos och ingen har en sån usb-sladd.. Alla är liiite för stora för att passa.. Tror inte det är någon standard.