Annons

Paket från USA med USPS

Produkter
(logga in för att koppla)

swanvillage

Avslutat medlemskap
Är det någon som har purfärska erfarenheter av leveranser med USPS (i detta fall Boston -> Sthlm), hur lång tid det tar och hur bra deras tracking fungerar? Jag väntar på en 30-årspresent som stått i status "Acceptance" i två dagar nu;

Acceptance BOSTON MA 02120 06/21/10 8:26am
 
Nej, när jag handlat från USA har de istället använt UPS. Det har tagit ungefär 36 timmar från beställning till min dörr.
 
När jag har fått paket med USPS (Amerikanska postverket, USPostalService) har de ofta tagit lite drygt 14 dagar med AirMail :-(
 
Räkna med minst 1-2 veckor, och upp till 4 veckor om du har riktig otur. Jag håller med SD40T-2 om att USPS oftast tar runt 2 veckor till Sverige.
 
4?! För $47 borde det gå fort som attan!
Att det tar tid beror oftast på hanteringen i tullen, och saknas det alla uppgifter tullen behöver kan det ta längre tid.

Många andra speditörer som tex UPS sköter tullklareringen själva vilket går mycket snabbare, men å andra sidan åker man alltid på tull och moms.
 
Många andra speditörer som tex UPS sköter tullklareringen själva vilket går mycket snabbare, men å andra sidan åker man alltid på tull och moms.
Inte alltid. Om det är en gåva som håller sig under tullgränsen (500 spänn om jag inte minns fel) och detta är korrekt deklarerat slipper man.
 
"Måste jag alltid betala tull?
Vissa varor är tullfria vilket innebär att tullen är på 0%, moms ska du i regel alltid betala. Om en privatperson tar emot en gåva från en annan privatperson där gåvans värde är högst 500 kronor, tillkommer inte tull eller moms. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde av högst 1600 SEK behöver du inte betala någon tull om detta angetts när varan deklarerades av Posten eller din speditör. Befrielsen gäller inte för alkoholhaltiga drycker, tobaksvaror, parfym eller luktvatten. Däremot tillkommer moms."
 
Köpte en klocka från USA, med USPS och tull i Sverige tog det lite drygt en vecka.
 
Vet inte om frågan fortfarande är aktuell, men jag vet att USPS haft proble med sitt trackingsystem den senaste tiden. Du kan testa att gå till posten.se och fylla i trackingnumret i deras spårningstjänst, den uppdateras som den ska.
 
Vet inte om frågan fortfarande är aktuell, men jag vet att USPS haft proble med sitt trackingsystem den senaste tiden. Du kan testa att gå till posten.se och fylla i trackingnumret i deras spårningstjänst, den uppdateras som den ska.

Det tog ca 10 dagar innan jag fick paketet. Fick det levererat hem till dörren till och med.
 
Kanske aningen OT men..
Har förstått det som att momsen är en viss procentsats beräknat på priset för varan.
Men hur vet tullen hur mycket jag betalt för en begagnad vara från tex ebay?
 
Okej, jag uppfattar det då som att personen som skickar varan anger dess värde på denna gröna lapp som klär paketet? Har aldrig handlat från USA tidigare, men ibland lockar det. Då känns det nyttigt att veta vad man ger sig in på. Tack för svar!
 
Att det tar tid beror oftast på hanteringen i tullen, och saknas det alla uppgifter tullen behöver kan det ta längre tid....

Även mina - i o f s inte särskilt färska - erfarenheter av USPS är att själva frakten över Atlanten går snabbt (< 1 vecka, typ) utan det är i svenska tullen det kan ta lite tid, dock sällan mer än cirka 1 vecka.
 
:(

Min kompis skickade med First-Class Mail International.
det är exakt 2veckor idag och jag har inte fått mina paket.

laberNr: funka i USPS hemsidan. Fast med svenska posten fungera INTE.

vet någon om vad jag kan göra ? vill faktisk veta vart den är nånstan.

i USPS sidan står det bara så här:
Your item was processed through and left our SPOKANE, WA 99224 facility on July 8, 2010. The item is currently in transit to the destination. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.
...........................................................................................................................................................................
 
USPS: Du kan tracka den när den är i USA och i Sverige. Men du kan inte tracka den när den är någonannanstans dessvärre.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.