** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Paket från USA med USPS

Produkter
(logga in för att koppla)
Min kompis skickade med First-Class Mail International.
det är exakt 2veckor idag och jag har inte fått mina paket.

laberNr: funka i USPS hemsidan. Fast med svenska posten fungera INTE.

vet någon om vad jag kan göra ? vill faktisk veta vart den är nånstan.

i USPS sidan står det bara så här:
Your item was processed through and left our SPOKANE, WA 99224 facility on July 8, 2010. The item is currently in transit to the destination. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.
...........................................................................................................................................................................
Be din kompis i USA ta kontakt med USPS så får de reda ut var de gjort av paketet. Det är till USPS ni betalt för att de ska ombesörja transporten och då har de ansvaret för att det funkar hela vägen hem till dig.
Det är troligtvis inte lönt att ta kontakt med dem innan den utlovade tiden passerat.

Om det inte varit en kompis som skickat utan ett företag hade jag tagit kontakt med dem (leverantören alltså) och bett dem ta reda på var paketet finns efter som jag befarar att det kommit på villovägar.
Jag hade ett paket (som jag efterlyste på detta sätt) från Really Right Stuff i USA som av någon outgrundlig anledning låg på ett postkontor i Frankrike och väntade på att jag skulle komma och hämta ut det.
Jag bor i Lund i Skåne och det var dit som paketet skulle :)
Hur paketet hamnat i Frankrike och att ingen där reagerat över att det stod "SWEDEN" i stora bokstäver på det är en gåta.
Efter att man upptäckt misstaget tog det bara några dagar så fanns paketet att hämta ut i Lund.
I detta fall fick alltså Really Right Stuff reda ut var paketet tagit vägen; stora företag som skickar massor av grejor i posten har naturligtvis kontaktvägar som vi andra inte har.

idag kommer han fråga posten och vi får ser hur dt blir =/
Det är första gången som jag måste väntat så här länge.
snart 3 veckor alltså =/ Crazyyy!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar