cowboy
Aktiv medlem
Be din kompis i USA ta kontakt med USPS så får de reda ut var de gjort av paketet. Det är till USPS ni betalt för att de ska ombesörja transporten och då har de ansvaret för att det funkar hela vägen hem till dig.Min kompis skickade med First-Class Mail International.
det är exakt 2veckor idag och jag har inte fått mina paket.
laberNr: funka i USPS hemsidan. Fast med svenska posten fungera INTE.
vet någon om vad jag kan göra ? vill faktisk veta vart den är nånstan.
i USPS sidan står det bara så här:
Your item was processed through and left our SPOKANE, WA 99224 facility on July 8, 2010. The item is currently in transit to the destination. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.
...........................................................................................................................................................................
Det är troligtvis inte lönt att ta kontakt med dem innan den utlovade tiden passerat.
Om det inte varit en kompis som skickat utan ett företag hade jag tagit kontakt med dem (leverantören alltså) och bett dem ta reda på var paketet finns efter som jag befarar att det kommit på villovägar.
Jag hade ett paket (som jag efterlyste på detta sätt) från Really Right Stuff i USA som av någon outgrundlig anledning låg på ett postkontor i Frankrike och väntade på att jag skulle komma och hämta ut det.
Jag bor i Lund i Skåne och det var dit som paketet skulle
Hur paketet hamnat i Frankrike och att ingen där reagerat över att det stod "SWEDEN" i stora bokstäver på det är en gåta.
Efter att man upptäckt misstaget tog det bara några dagar så fanns paketet att hämta ut i Lund.
I detta fall fick alltså Really Right Stuff reda ut var paketet tagit vägen; stora företag som skickar massor av grejor i posten har naturligtvis kontaktvägar som vi andra inte har.