Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

På måndag finns 300D i sverige....

Produkter
(logga in för att koppla)
För att strö salt i sårde på folk så kan jag berätta att min låda kommer till posten om en timme och 10 min.. Får se om jag laddar upp den första bilden ikväll =P

Ring och kolla med fyndbörsen om de har några kvar, vetja!
 
Sådär ja! Preci hemkommen från posten. Nu sitter batteriladdaren i väggen! =D

Manualen var visst på tyska, men det var ett brev med där de ursäktade sig och sade att den svenska manualen var försenad och skulle skickas ut så fort de fick in den.

Åh! Det är så spännande! Den känns mycket fin! Jag som är van vid Dynax 5 måste dock vänja mig vid ett något större hus. Fast jämfört med 10d så är det ju mini =)
 
Var bara att tuta och köra för min del direkt, färdigladdad =)

känns ganska bra, behöver vänja sig vid "kontrollerna" bara :)

lite synd att det "skallrar" från blixten eftersom där sitter fjädrar där...

kameran i allmänhet känns inte överdrivet "plastig" dock :)
 
muster skrev:
Och vilken butik är det John? Befinner mig också i västmanland så det vore intressant att veta!

Expert Mega Market, i Västerås. Snacka med killen med stort hår.. :)

Leveransen uppskjuten. Ny tid är på fredag, dvs troligtvis på måndag. =)
 
Hör och häpna, nu har jag fått in mina kameror.

Har nu två stycken osålda, ifall ni vill komma in och kika.

Expert MegaMarket Västerås, snacka gärna med mig.


Mvh, John.
 
Har den i handen!

Huvva... har just köpt 300D, rakt över disk, på Expert Fromholtz i Lkpg. Känns bra! Väntar bara på batteriet... ca 87 minuter kvar. :-D
 
bono82 skrev:
är jag den enda som fick ett fulladdat batteri till min? :)

kanske någon som "tjyvtestat" den =)

Tja, det är nog nästan troligt. Det brukar aldrig vara laddade batterier till saker man köper..

Det blir alltid den där jobbiga väntan, oavsett om det är en kamera, en mobiltelefon eller något annat =)
 
Re: Har den i handen!

Cederbom skrev:
Huvva... har just köpt 300D, rakt över disk, på Expert Fromholtz i Lkpg. Känns bra! Väntar bara på batteriet... ca 87 minuter kvar. :-D

Julafton redan i september/oktober... många som fått sina nya gluttsnäppor i dagarna... Grattis o lycka till!
 
Jo, det känns verkligen som julafton! Först får man vänta och vänta, sen vänta lite till. Det ska bli riktigt kul att testa och leka lite, bara batteriet blir laddat...

Sen är det bara att spara till objektiv också! :)

Återkommer med bilder så fort jag fått lite tid att ladda upp!
 
Senast ändrad:
Skulle vara kul att se vad alla gett för sina 300D kameror.

Jag sitter o väntar på min, beställde den idag.
Jag beställde kameran med objektivet (10495:) + 2 stycken CompactFlash kort på vardera 256 MB (1772:) + ett extra batteripack BP-511 (899:).
Lägger man ihop detta blir det 13166:- inkl.moms

Nu e de bara o se hur lång tid man ska vänta..
 
Jag köpte rakt över disk och gav under 14 800 inkl Sandisk 512 MB, extra batteri och en billig Lowepro-väska... Det var paketet med objektivet som sagt. Inte billigast, men praktiskt!
 
Jag har haft en digital kamera sedan 1998 och hungern stiger under färden. Har läst otroligt mycket om olika kameror och bestämde mig att aldrig en canon. Eftersom canon ägarna tycks försöka köra över andra med sin egen förträfflighet.

Nu kom denna 300d och den passade min plånbok. Jag beställde den 10.9.2003 mot alla mina principer från http://www.technikdirekt.de till ett pris på 1049 €. Ännu idag har kameran inte anlänt.

mvh
rnyholm
"These are my principles, if you don't like them I have others!" Groucho Marx
 
Jadå, det låter bra..

Vad heter det batterigreppet som passar på 300D?
Det finns ett batterigrepp med avtryckare på SP för 595:- som tar 4 vanliga R6 batterier för den vanliga EOS300.. passar detta på 300D osse???
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.