Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

På måndag finns 300D i sverige....

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är bara att gratulera! =) Min levereras tydligen med "ekonomipaket", ska precis titta på Posten.se vad det innebär.

Tänk ett en dag hit och dit kan kännas som så mycket ibland =)
 
Fast jag tror nästan att de skrev fel i mejlet till mig. Enligt posten tar det en dag (+en dag för ev. avisering). Det är bara att hålla tummarna =)
 
jag beställde med snabbleverans, vad det nu innebär =)

ja 1dag, de skickar med posten idag, så kommer paketet fram med sena postbilen imorgon vid 16...

fint =)
 
Jag är i USA just nu. Provklämde en 300D i Lördags. Den kändes faktiskt överraskande lik min 10D tyckte jag. Något större o lite tyngre än jag trodde. Kvalitetskänslan helt OK. Sökaren var identiskt lik, iofs med ett 50/1.4, så den kanske är lite mörkare än 10D. Det enda jag inte gillade helt var att ratten baktill saknades.
Kunde köpt den för 7500 riksdaler (MED moms). Hmmm...kanske man skulle köpa den som andrahus.. :)
 
Du kunde ha köpt den o krängt den för nio... så hade du haft till ett par extra steaks over there...

/kg som inte alls vill vara i USA just nu...
 
Linmajon skrev:
Den kändes faktiskt överraskande lik min 10D tyckte jag. Något större o lite tyngre än jag trodde. Kvalitetskänslan helt OK.


Låter intressant Mats, blev mörkrädd när jag kände på 300v men har fått vissa indikationer av min handlare att 300D ska kännas bättre.

Jag har nagelfarit det som fattas på 300D & kommit fram till att jag skulle kunna klara mig med den utom i ett syfte, hur klarar man sig utan blixtexponeringskompensation???

Jag använder mycket upplättningsblixt & blir lätt konfunderad över att den enligt Dpreview saknar kompensation för blixt. Så vitt jag hört så är det bara nån dyr Canonvärstingblixt som har kompensationsmöjlighet, låter dock inte smidigt att göra det på blixten.

Hur är det, är Dpreview ute & cyklar eller saknar den nåt som alla kompakter har?

Larsa
 
hallå där Larsa!! överväger du en Canon? *s*
Å andra sidan så blev jag mest positiv av att klämma även på 300V, vad ere för fel på den? snabb som en kobra o rätt snygg också... det är inte för utseendet jag ratar 300D eller 10D eller 1D eller D100... *s*
 
KGS skrev:
hallå där Larsa!! överväger du en Canon? *s*
Å andra sidan så blev jag mest positiv av att klämma även på 300V, vad ere för fel på den? snabb som en kobra o rätt snygg också... det är inte för utseendet jag ratar 300D eller 10D eller 1D eller D100... *s*

Fan, du såg mig....

Skämt åsido så har jag inte lagt något alternativ åt sidan, jag har tom tittat på beg. D30!!!

Eftersom jag inte ska byta förrän förmodligen nästa sommar så har jag alla möjligheter öppna. jag är intresserad av reportagefotografi & vacklar mellan en billig DSLR som man ledigt kan köra högre känslighet på utan att spy av brus eller A1 med högre ljusstyrka (för lägre pris) samt en bildstabilisator som medger fotande vid lägre känsligheter. Dock så måste man ju inse att den inte motverkar rörelseoskärpa hos motivet...

Fördelen med A1 vid reportagefoto är kompaktheten samt tystheten.

Det enda som jag funderar över på 300D är just kompensationen för blixt, att programmen styr för mycket håller jag på att ta mig förbi...

Bildkvaliten lockar dock men är inget måste för mig i jämförelse med A1.

Vi får se hur allt utvecklar sig & vad som kommer framöver.

Larsa, som inte har bråttom...
 
nä du sitter i en gyllene mellansits... hade jag haft en 7Hi hade jag lugnt låtit alla debatter fara förbi medan jag bara publicerat bilder *s*

När det är dags att byta din kamera kommer du att ha helt nya optioner än de som finns nu. Glöm 300D o 10D o 30D,ja t o m A1, du kommer att ha mycket bättre kameror att välja bland, till lägre priser dessutom!

Men visst är det kul att hänga med i utvecklingen. Det är som med ljudanläggningar, jag har t o m slutat läsa hifipressen o run... eh... gotta mej åt reportage om nya kablar etc jag vet att det inte finns nåt som är bättre som jag har råd med, men så pajade slutsteget igår... grrrr...
 
300D:n släpptes i Finland i dag

Kunde beställas för 1150,- i Helsingfors ävenså från nätet med leverans till Jakobstad i morgon kl.09.00.

Gatupris i Finland är satt till ca. 1400,-

Alla pris inkl. moms 22% samt EF-S:en
 
larsaz skrev:
Låter intressant Mats, blev mörkrädd när jag kände på 300v men har fått vissa indikationer av min handlare att 300D ska kännas bättre.
Jag trodde den skulle kännas mer som en 300v, men den är lite bättre. Handgreppet bl.a. kändes inte så spinkigt. Jag klämde den ett par minuter bara, så ämnet kommer nog att diskuteras en del snart...

Mvh Mats (i Santa Barbara som strax åker in på lunchen o köper ett 17-40/4L för SEK 6500 :))
 
Linmajon skrev:
(i Santa Barbara som strax åker in på lunchen o köper ett 17-40/4L för SEK 6500 :))

är inte ett dugg avis på Barbara, säkert en massa plusgrader där va?... nääää o inte på dem som fått sina kameror... e bara sååååå glaaaaad för er skull... så.... jajamen!
 
KGS skrev:
är inte ett dugg avis på Barbara, säkert en massa plusgrader där va?... nääää o inte på dem som fått sina kameror... e bara sååååå glaaaaad för er skull... så.... jajamen!
Jomen! De hade ETT ex kvar av zoomen. Ska strax hem till hotellet och leka lite med det. Det känns gediget iaf...:=) och BILLIGT var det som sagt..
 
Ajajaj.. Missade första leveransen fick jag precis veta. Beställningsservern hade varit nere den helgen jag beställde. ;( Nu är jag så sugen på kameran att jag håller på att avlida! Så får man gå två veckor till och längta.. suck...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.