Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Optik till konsert/festivalfotografi

Produkter
(logga in för att koppla)
ctrlz skrev:
Om jag skulle köpa ett billigt alternativ under 2000 till att börja med, vad finns det då? Framöver kan jag ev byta ut detta.

Köper du ett begagnat Nikon kan du ofta få tillbaka lika mycket som du gav.
Ett beggat:
Nikkor AF 70-210/4
Nikkor AF 70-210/4-5.6D (mycket bra glugg)
Nikkor AF 70-300/4-5.6D eller G

borde du kunna hitta för runt 2000kr

/AnWi
 
annonsguiden.nu

Ring & prata med säljaren, det ger en viss känsla för hur ärlig personen är.
Använd blockets betalgaranti.

Nikkor AF 70-210/4-5.6D runt 1000 kr
 
Hej igen Åsa.

Jag vet inte, du kanske redan har fotat massa festivaler och sånt, då har du kanske redan märkt vad du har för behov. Men jag skulle inte vilja fota en konsert med objektiv som har mindre bländare än 2.8, inte på natten i varje fall.

edit: Jag skulle aldrig använda kitobjektivet på D70n i alla fall. Du kommer skrika dig hes när du trots iso 1600 inte får kortare slutartider än 1/5-1/10...
 
ctrlz skrev:

Att köpa begagnat, jag är lite rädd för att bli blåst på det jag köper. Finns det något bra beg ställe att vända sig till, jag har kollat blocket och tradera.


Åsa,
blocket och tradera är ganska bra. Jag själv har köpt från båda. Men man ska alltid vara försiktig och kolla allting innan man bestämmer sig.
Men sidan som jag tycker att är faktist bäst är FOTOSIDAN.SE. :) För mig känns mycket mer seriös att handla med folk som uppskattar fota, värderar sina grejer och inte säljer för lagom pris. Inte för dyrt men inte som på loppis. Dessutom finns den en omsesidigt hjälp, vilket är fantastisk.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.