Finns det på "svenska" eller är det endast på engelska?
Tack på förhand för alla svar du tagit dig tid att svara på.
// Johan
Jag har faktiskt inte tänkt på det. Jag har jobbat så mycket internationellt att jag direkt ställer om mellan svenska och engelska.
När jag träffade min fru från Österrike var di båda bra på engelska fast hon dålig på svenska och jag på tyska. Så engelska blev vardagsspråket.
När vår dotter föddes i Tyskland 1992 fick hon både tyska och svenska till livs med modersmjölken.
Så hon lärde sig snabbt att prata tyska med den ene och svenska med den andre.
Vi skaffade också en aupair som tog hand om henne som var svenska.
MIn fru och jag fortsatte med engelskan och länge trodde vi att vi kunde tala över huvudet på vår dotter utan hon förstod. Fast redan när hon var 2 år började hon kommentera på tyska eller svenska vad vi sa till varandra.
Tillsammans med vår aupair och min frus dotter var vi en härlig samling.
När vi satt tillsammans nere i Ravensburg i Schwaben på en restaurang bytte vi ständigt språk . Folk vid borden runt om kring började titta lite konstigt när vi ständigt bytte språk. Där satt en liten 4-åring och talade både svenska-tyska och engelska. De från Schwaben kunde knappt prata hög-tyska. Jag lärde mig också tyska väldigt bra.
Därför tänker jag sällan på om jag kör program på det ena eller andra språket. Om det är på svenska eller engelska är för mig samma sak. Kör även LR på engelska eftersom det är lättare när man kör någon instruktionsfil som är på engelska.
Nej On1 är vad jag vet bara på amerikanska. Som du förstår av ovanstående här jag inte ens tänkt på det. Fast håller med om att det är en svaghet.
Skall faktiskt meddela On1 om att de måste anpassa programmet till fler språk. I Europa är vi mer internationella än de flesta amerikaner och talar även en del engelska även om vi kommer från någon liten håla. Fats få är bra på det.
Fast vi är kanske inte särskilt talar kanske inte språket särskilt flytande. Det gör även inte alla svenskar även om de älskar att späcka svenskan med amerikanska termer
Så ta detta som lite off-topic på lördagen till rödvinet.
Jag skall faktiskt rapportera till ON1 att de måste anpassa On1 till olika språk.
Det är faktiskt viktigt för dem om de vill bli bättre än LR.