Annons

Område med Graffiti?

Produkter
(logga in för att koppla)

echo2me

Medlem
Jag är på jakt efter ett halv sunkigt område i Stockholmsområdet med mycket graffiti.

Någon som vet ett bra ställe?

Mvh

Stina
 
Åh...

Jag behöver samma sak. Graffiti väggar i Malmö eller/och Helsingborg.

Om någon snäll skåning känner till några vore jag dig evigt tacksam om tipps.

/Seb
 
Helsingborg

Nere vid postcentralen under bron finns där en hel del graffiti. Gåsebäck överlag är ganska duktigt ned klottrat.
 
Slussen och området nere vid saltsjöbanan är ganska sunkigt och graffiti finns väl lite överallt, även där. Men hela slussenområdet är ganska nedkört och bjuder på många fina fotomiljöer framför allt under jord :)
-affe
 
Florestan skrev:
Socialrealism, social- och etnoporr - vari ligger lockelsen?

Lockelsen i det här fallet ligger väl i att fånga olika sidor av staden. Gatufotografering innebär såklart inte inte enbart att fota "fina" platser, utan att återge olika sidor av samhället.
 
Robin Gyllander skrev:
För de i norrköping.
Åk till hamnen

Hamnen kan ju vara kul att fota om man vill fota något motiv med fräsch bakgrund, men det ger inte särskilt mycket gatukänsla. Vill man hitta "sunkiga" platser med throw-ups och illegal graffiti ska man bege sig utmed järnvägsrälsen eller spårvagnsrälsen, där kan man hitta rätt så mycket!

On topic, i Stockholm kan det inte vara så svårt att hitta! Ta en promenad så lär du hitta någon plats ganska snabbt :)
 
Florestan skrev:
Socialrealism, social- och etnoporr - vari ligger lockelsen?

För mig är graffitti konst, och jag uppskattar det stort. Tyvärr bor jag nu på detta lilla ställe, och utbudet är begränsat till det en riktigt begåvad kille gjorde illegalt i några gångtunnlar för några år sen och det som järnvägsvagnarna för hit.

Sen kan ju "Socialrealism, social- och etnoporr" ha ett dokumentärt värde också. Den lilla hålan Lysekil är nu inne i ett expansivt skede av byggnation, finansierat av norska miljardärer ( http://en.wikipedia.org/wiki/Olav_Thon ), och då försvinner det "gamla och fula" utan eftertanke och sans. Att i någon mån dokumentera det innan det är för sent är mitt lilla bidrag till framtiden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.