Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Område med Graffiti?
- Trådstartare echo2me
- Start datum
Torparfarsan
Avslutat medlemskap
Det lär väl inte vara så svårt att finna. Misstänker att det finns runt närmsta gathörn.
conny.lundgren
Ny medlem
M X skrev:
Åh...
Jag behöver samma sak. Graffiti väggar i Malmö eller/och Helsingborg.
Om någon snäll skåning känner till några vore jag dig evigt tacksam om tipps.
/Seb
I malmö har du en laglig vägg på parkeringshuset Anna, förnyas ofta.
lockandload
Medlem
Florestan skrev:
Socialrealism, social- och etnoporr - vari ligger lockelsen?
Lockelsen i det här fallet ligger väl i att fånga olika sidor av staden. Gatufotografering innebär såklart inte inte enbart att fota "fina" platser, utan att återge olika sidor av samhället.
lockandload
Medlem
Robin Gyllander skrev:
För de i norrköping.
Åk till hamnen
Hamnen kan ju vara kul att fota om man vill fota något motiv med fräsch bakgrund, men det ger inte särskilt mycket gatukänsla. Vill man hitta "sunkiga" platser med throw-ups och illegal graffiti ska man bege sig utmed järnvägsrälsen eller spårvagnsrälsen, där kan man hitta rätt så mycket!
On topic, i Stockholm kan det inte vara så svårt att hitta! Ta en promenad så lär du hitta någon plats ganska snabbt
fjalstal
Aktiv medlem
Florestan skrev:
Socialrealism, social- och etnoporr - vari ligger lockelsen?
För mig är graffitti konst, och jag uppskattar det stort. Tyvärr bor jag nu på detta lilla ställe, och utbudet är begränsat till det en riktigt begåvad kille gjorde illegalt i några gångtunnlar för några år sen och det som järnvägsvagnarna för hit.
Sen kan ju "Socialrealism, social- och etnoporr" ha ett dokumentärt värde också. Den lilla hålan Lysekil är nu inne i ett expansivt skede av byggnation, finansierat av norska miljardärer ( http://en.wikipedia.org/wiki/Olav_Thon ), och då försvinner det "gamla och fula" utan eftertanke och sans. Att i någon mån dokumentera det innan det är för sent är mitt lilla bidrag till framtiden.
TommyBanzz
Aktiv medlem
"Atlasmuren" under St.eriksbron som sagt.
Kolla!! =)
Kolla!! =)