avslutat2
Aktiv medlem
Re: Gult kort!!
Förlåt!! *skäms*
fujicanon skrev:
Varning !!! Detta var en utglidning. 2, två, objektiv.
Förlåt!! *skäms*
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
fujicanon skrev:
Varning !!! Detta var en utglidning. 2, två, objektiv.
Ja, du vet vad som händer med 2 gula? Da åker du på en Zlatan......johnniedunberg skrev:
Förlåt!! *skäms*
Niclasfoto skrev:
Skall jag vara ärlig så stimuleras jag av blotta tanken på att resa med ett objektiv på kamerahuset + en kompakt som ren reserv..
Är jag ensammen om att gilla den tanken?
Niclasfoto skrev:
Folk som har många objektiv ser ut att krångla till det,, vad skall jag ta med mig idag..? kommer jag att sakna den eller den,, hmm..!?
Jag orkar inte det. Utsnitten finns där och alla objektiv fångar ett utsnitt stort, litet eller ngnstans emellan.
Niclasfoto skrev:
Jag tror också att vi amatörer måste ha hållit på ett bra tag innan vi börjar att begränsa våra prylomfång. Jag har ju fotat ivrigt i över tio år och har de senaste åren förstått hur få prylar jag egentligen behöver!
personlig och ärlig nu...
Jag är både glad och faktiskt lite stolt över att jag vill ha få objektiv. Få, fina och noga utvalda.
MVH Niclas,
Var frågan så svår??kpt skrev:
Vilken fråga. Självklart skulle jag välja Canons 1200mm-objektiv. Sen skulle jag sälja det och köpa alla de andra objektiven Canon gjort.
Jag väljer samma. Det är ju kul med ett 300mm också, men får man bara ha ett så!Niclasfoto skrev:
EF 500 f/4 IS
Tväksamt om en 18X har någon optisk kvaliteEstethia skrev:
jag skulle välja ett 17-300mm 1.4 VR.
för det finns väl? ;o)
Estethia skrev:
jag skulle välja ett 17-300mm 1.4 VR.
för det finns väl? ;o)
Absolut, håller med helt o fullt. En skarp glugg med snygg bokeh. Välbyggd, vignetteringsfri och underbart snabb afs. sist men inte minst det perfecta omfånget som täcker in i stort sett allt för normalfotografi.SmashingPumpkins skrev:
It's GGGGRRREAT :-D !!!!
Fungerar i flest situationer helt enkelt.