Bussmicke
Aktiv medlem
Mumma Äntligen. Mina extra batterier och laddare är på väg från Skandinavian Photo nu. Tur det, ska till Värmland på torsdag
//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke
www.bussmicke.se
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Steve Huff har testat nya Panasonic 12-35mm/f2,8 på OM-D:
http://www.stevehuffphoto.com/2012/...-the-best-zoom-available-for-micro-43-by-far/
Steve Huff verkar tycka att det mesta han testar är "best so far", och det kan säkert också stämma i många fall. Jag har dock lite svårt för den typen av testsajter som lever på att man klickar på länkar för att köpa produkterna som testas.
Har nu haft möjlighet att testa om-d i lita olika fotosituationer och hitills har inte kameran gjort mig besviken. Det som imponerar mest på mig är live time, man ser helt enkelt hur exponering blir vid långa exponeringar och kan avbryta när exponeringen är som man vill. Det är ju fullständigt briljant och lär underlätta mycket när man tar lite längre exponeringar. Konstigt att inte olympus har puffat mer för denna funktion.
fick mina batterier idag, beställda den 27 juli. 3st inkl laddare. De var laddade, så det var bara att köra. Dock laddat en av dem, och den funkar den med. 1450mAh var dom på. Få se hur länge de räcker på en full laddning. 31.99 dollar. dstebattery på ebay.
Hur har det gått med batterierna?
Jag är så illa tvungen att inhandla en ny trådutlösare och undrar om det är samma trådutlösare till e-p1/ep2 som till om-d. Funderar på att köpa en från en tredjepartstillverkare då olympus egna kostar lite under 800 kr. Kanske lite off topic men men.
RM-UC1 är kompatibel med nästan alla Pen-kamerorna[1] och med E-M5, men jag vet inte om tredjepartstillverkarna håller samma kompatibilitet.
[1] Utom E-PL1 av någon anledning.
Har nu sålt min Nikon D7000 och beställt en E-M5 OM-D
Ska bli riktigt kul få både ett kompakt och kompetent nytt system!