ANNONS
Annons

Olympus E4 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Buch

Aktiv medlem
Kanske det er Ti jag ska fråga :)

Men finns der något nytt om når E4 kommer och spec.?

Tänkt kanske nu når E30 kom at der er något på gång.

Har en del jobb nu vår jag inte tycker E3 räcker inomhus och kunna tänka mig et hus som funkar bättra med högra iso.

Når jag fotografera med typ 1200-1600 iso utan blixt er kvaliteten inte som krävs af kunden.

Så nu fundera jag helt enkelt på at köpa et nytt system till dessa jobb :-S och inte just roligt med tanka på vad objektiv jag har och får köpa nya af.

Så kommer der något med en bättra sensor och fler MP som på E30 eller er det inte mulig med 4/3 systemet at göra en kamera som typ Nikon D700/D3?

Tacksam for svar

Mvh

Det gick fyra år mellan E-1 och E-3, så det verkar osannolikt att det skulle komma en E-4 så snart.

Det gick fyra år mellan E-1 och E-3, så det verkar osannolikt att det skulle komma en E-4 så snart.

Ja men sen E400 kom for 2 år sen har det hänt mycket med Olympus med 7 nya kamera hus så tror inte der går lång tid för vi ser en E4.
Och om Olympus vill vara med Canon och Nikon har de inte råd med at vänta 4 år.
Mvh

Jag tror inte heller att vi får dröja särskilt länge i väntan på en E-4. Ca 18 månader brukar ju återkommande nämnas som en rimlig tid mellan flaggskeppen, fast om man ser till liknande branscher så accelereras ju NPI (new product introduction).

En Four Thirds sensor är ju handikappad med -2EV relativt en 35mm bildsensor, givet den inbördes relationen av den effektiva ljusinsamlande ytan. Således kan en E-3 med ett 25mm/F1.4 teoretiskt matcha en D700 med ett 50mm/F2.8. Däremot med en ljusstarkare glugg på en D700, så får de mindre sensorerna svårt att hänga med upp i ISO-racet.

Med aktuella jobb där behov vid höga ISO föreligger, så är nog f.n. det enda att göra att slanta upp för ett kompletterande 35mm system. Inget verktyg kan ju vara bäst på allt...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar