E-P1 verkar också vara en trevlig kamera. Känner två som har den och båda är nöjda. Båda använder dock bara gamla manuella objektiv. Om du har tänkt använda AF, tänk på att den är snabbare i E-PL2 än i de tidigare modellerna, särskilt med den nya kitzoomen.
En annan grej; de där röda fläckarna blir bara tydliga om man tar bilder mot solen på relativt små bländare. Har hört att de dyker upp runt f/8. På största bländarna ser det mer ut som vanlig lens flare.
Har E-P1 också 1/4000 som gräns? I så fall skiljer det bara ett steg och det räcker inte i solljus. Igår var jag tvungen att blända ned till 5.6 ibland för att det var för ljust för de större bländarna. Vill du använda 1.7 i solljus kommer du att behöva ett ND-filter även på E-P1 (eller polfilter, det stjäl också lite ljus).
Något som bara funkar i E-PL1/2 (inte E-P1/2, tror jag) är att göra fokusrutan mindre. Jag har beskrivit hur man gör på förra sidan.
Jag vill absolut inte avskräcka dig från att köpa E-P1, bara moderera mitt tidigare inlägg om E-PL2 lite, som kanske lät onödigt negativt.