Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus E-P3?

Produkter
(logga in för att koppla)
En sak som Olympus har gjort rätt är att inte bara ha en pekskärm för inställningar, utan att även behålla knappar och rattar. Om man inte gillar pekskärmen så kan man använda "traditionella" inställningsmedel.
Precis. Just pekskärmen som har ersatt "vanliga" knappar och reglage är en akilleshäl för Panasonic GF2.

Jag är inte så säker på att det är en övervägande negativ egenskap hos GF2. För iPhone-generationen kanske det är mycket bättre än en massa knappar. Det enda jag är säker på är att jag mycket hellre föredrar Olympus E-P3.

Jag är inte så säker på att det är en övervägande negativ egenskap hos GF2. För iPhone-generationen kanske det är mycket bättre än en massa knappar. Det enda jag är säker på är att jag mycket hellre föredrar Olympus E-P3.
Nä, många ser det nog som en fördel, men inte jag personligen. Gillar ny teknik, men i praktiken funkar knappar & rattar bättre på en kamera. Därför tycker jag Olympus går rätt väg med E-P3.

E-P3 är den första digitala Olympus-systemkamera som jag känner mig riktigt lockad av. Jag har lite nostalgiska känslor för Olympus eftersom jag köpte en OM-1 (som jag sen bytte mot en OM-2) på 1970-talet, men det har inte fått mig att köpa någon mer Olympus. Hittills.

Intressant, för mig är den totalt ointressant pga storleken. Jag skulle satsa på E-PM1 istället. Så liten som möjligt med acceptabel bildkvalité. Annars kan man lika gärna köpa en D5100 som faktiskt inte är speciellt stor eller tung -och få en bildkvalité som är ljusår före Olympus. OM man fotar i Raw dvs.

E-PM1 har ont om knappar och rattar och ingen pekskärm.

Med påhängssökaren (som jag insisterar på att ha) så blir inte heller kameran så liten längre.

Objektiven är dessutom inte mindre till E-PM1. Det är ju samma som till alla andra m4/3-kameror.

Film # 1 var ju ett vetenskapligt test.. :) Han kunde väl åtminstone visat resultatet så man kunde se om fokus var korrekt.

Film # 1 var ju ett vetenskapligt test.. :) Han kunde väl åtminstone visat resultatet så man kunde se om fokus var korrekt.

Naee inget superseriöst men det visar i alla fall hur snabb AF:en är....av allt man sett o läst verkar inte AF:en ha några som hest problem o sätta fokus rätt.

Med kontrastfokus har man inte liknande probem med bak- och frontfokus som man kan ha med fasdetekterande AF-system,

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar