Potääätjto potatooo
Jag håller med dig om en del som du skriver, och har aldrig argumenterat mot dig i detta.
Vet inte om jag håller med dig om listpriser. Bättre att kalla priserna för köpar-priser. Vad är köparen beredd att betala för en kamera? Om olympus förväntar sig att få 14.000 för e-3:an, så tror jag att de får sätta ett lägre pris på e-30 för att köpare skall vara beredda att välja den istället.
Men två saker står jag fast vid:
Detta är ingen be-tweener. Detta är en kamera som direkt konkurerar med e-3. För att detta ska bli en be-tweener så behövs det en kamera till från olympus, ett steg högre upp. e-4? Då kommer jag hålla med om att det är en be-tweener. Nu känns det som att olympus, som inte sprutar ut nya grejjer direkt, utvecklar en kamera i ett segement där en serie kameror redan finns... Bättre att lägga sitt krut på ett segment där de inte har något.
Om priset (listpriset!) hamnar på runt 13.000 som det spekuleras i, så tror jag att priset är på tok för högt för det man får. Det må vara så att du vet saker som inte jag (eller allmänheten) vet, och jag kanske måste äta upp min hatt när kameran väl släpps
Drar de ner priset mot 8000:-, då blir detta en annan sak. Då kan jag börja hålla med om att kameran kan hitta nya köpare.
Tycker inte du kan jämföra detta med 40d/50d. Det är ju en modelluppgradering. Snarare 1000d mot 450d. En ny modell från canon som skall rikta sig mot ett nytt segment? Lyckades de? (Jag vet inte!)
Klart du ska få klämma på bigmat i feb! Kan plocka med nya canonkanonen också! (400/5.6 inte inköpt än dock.). Alltid kul att klämma på kameragrejjor.