Annons

Olika i dator och program..

Produkter
(logga in för att koppla)

pladder

Medlem
Jag brukar använda Gimp till bildredigering. Men det ser olika ut i förhandsgransknings programmet på datorn och öppnat i Gimp. Så kan inte riktigt veta hur de verkligen ser ut.
Tror inte det har varit såhär tidigare, iaf har jag inte tänkt på de förräns nu..

Någon som vet vad de kan vara för fel och vad man kan göra åt de? :)

du får informera vad det är som skiljer?

Själv så har jag precis upptäckt att jag får fula fläckar i bakgrunden när jag använder gimp finns ej i jpg/raw för nikon, tråkigt när man ska lägga upp bilderna här på sidan.

mvh Pierre

Kontrast och färgerna. När man öppnar i Gimp är de gråa och låga kontraster och när jag höjer upp så de ser normalt ut i Gimp och sen öppnar de i datorn ser det alldeles för mycket ut =S

Gimp

Hej,

Själv har jag använt GIMP i ca 7-8 år.. Har inte sett det ni säger..

Har ni skickat något bugg-rapport eller tittat runt på nätet ifall någon annan har upplevt något liknande.

++ Mattias

Använder inte Gimp en annan färgprofil? Kanske är samma "problem" som vissa får med photoshop om man har olika färgprofiler.
(Nu är det ju iofs inte ett problem utan en inställning.. men iaf..ni hajjar)

Vet inte hur man gör i GIMP, men dators förhandsvisningsprogram brukar inte vara färghanterande. Dvs du ska inte lita på de färgerna om du vill få bra utskrifter från ett fotolab.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar