Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Okänt Canon Objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

sonicflower

Medlem
Finns det någon som har en aning om vad det är för optik han använder på sin Canon här?

Videon där jag tagit en screen print från finns att hitta på adressen under och klippet är från 37:23

http://vimeo.com/40589404
 

Bilagor

  • Screen Shot 2013-02-18 at 18.33.54.jpg
    Screen Shot 2013-02-18 at 18.33.54.jpg
    8.6 KB · Visningar: 141
förmodligen en 50/1,2 med motljusskyddet fäst vänt åt fel håll.

Nu är jag inte säker på hur kortfilmen är speedgradad men det ser ut att vara en blå rand runt objektivet och det ser ut att vara större och tjockare än ett 50mm 1.2 samt att texten runt objektivet inte stämmer med Canons.

Kan eventuellt vara ett mellanformatsobjektiv med konverterare men vill höra om någon vet?

Tack för svaret dock!
 
Nu är jag inte säker på hur kortfilmen är speedgradad men det ser ut att vara en blå rand runt objektivet och det ser ut att vara större och tjockare än ett 50mm 1.2 samt att texten runt objektivet inte stämmer med Canons.

Kan eventuellt vara ett mellanformatsobjektiv med konverterare men vill höra om någon vet?

Tack för svaret dock!

Aha okey. Jag tolkade det som ett bakvänt motljusskydd, men.jag kan ha sett fel.
 
Es-78

"Canon Lens Hood ES-78 is compatible with the EF 50 f/1.2L, EF 200 f/2.8L II USM, EF 80 200 f/2.8L, EF 200 f/2.8L USM lenses".

Ergo: EF 50mm f/1.2L USM
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.