Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Oj oj bildstöld?

Produkter
(logga in för att koppla)
TorO skrev:
Alltså... Kolla profilen.
17 år.
Bor i Umeå.
Frilandsfotograf.
Fotat i 9 år.
"Jobbar som fotodesigner i Stockholm och som fotograf för en rad olika ungdom och kulturtidningar.
Mitt område inom foto sträcker sig ifrån konstfoto, conceptual foto till fotojournalism."

Låter ju mest som om nån skapat en profil för att driva med Fotosidans seriösa medlemmar. Formuleringsförmågan är annars rätt utstuderad för en 17-åring...

Hoppas den riktiga fotografen skickar faktura.

Nån som tror att XXX ligger bakom den andra bilden han lagt upp.

Jag kommenterade en av hans bilder och frågade hur han gjort röken i bilden. Han svarade enligt följande i min gästbok:

2004-09-07 09:17, XXX

Hallå Lasse!
Jag har först tagit ett grundfoto på svartyta. Placerat en rökelse mellan flickan och golvet, hon ligger praktiskt tagit på den. Sedan har jag via ett program som heter Bruce 3D utnyttjat själva röken och förvrängt kontrasten så att den blir mer dramatisk. Hoppas det var ett bra svar på frågan. Tack!
/Mvh XX
Jag fattar ingenting av förklaringen men det kanske någon annan gör?

Skulle vara intressant att höra om det också bara var bluff.

Hittade någon sida där det står att han är 18år och jobbat med foto rätt länge, där var en bild med någon i gasmask på. Sök i google på XXX så får du upp den.

[Redigerat av forumvärd, borttagna personuppgifter. Medlemmen är spärrad från Fotosidan, "case closed"]

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar