Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Oj oj bildstöld?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, detta tycker jag verkligen är över gränsen. Det hade varit OK om han gjort en egen variant på motivet, även om det hade varit lika ned till sista detalj. Då hade det varit efterapning, nu är det stöld.

ah, nu jag har kontaktat fotografen och berättat om stölden...

hoppas detta reds ut illa kvickt och att tjuven i fråga får skämmas ordentligt.

Tycker man ska vänta och hänga ut honom tills man säkert vet att det inte är samma person, om inte så e det för jävligt, känner sig blåst som kommenterat.

jag är helt säker på att det inte är samma person.

jämför själv profilerna med varandra.. den riktiga fotografen kommer från Rom, Italien och är dum i huvudet ifall han skulle vilja ta bort de otroliga färgerna genom att desaturate sin bild för att lägga upp den här. Det strider mot all logik.

Dessutom, varför återfinns inte den andra "fotosidan"bilden på hans deviantart sida? Det är ju inte ens samma stil.

För mig står det helt klart att detta är grov stöld.

Ja, detta ÄR absolut tråkighet maxximal;(

Men låt oss inte dömma ngn 100% innan han kommit till tals, men visst är det som maritha också skriver under bilden att "profilerna stämmer dåligt överens",,,

Försvinner bilden fooort som bara den så äger jag inga agg mot den som nu presenterat den som sin, bara han lär sig en kraftig läxa. Alla får väl en chans till, i alla fall enligt mig;)

Mvh Niclas,

Alltså... Kolla profilen.
17 år.
Bor i Umeå.
Frilandsfotograf.
Fotat i 9 år.
"Jobbar som fotodesigner i Stockholm och som fotograf för en rad olika ungdom och kulturtidningar.
Mitt område inom foto sträcker sig ifrån konstfoto, conceptual foto till fotojournalism."

Låter ju mest som om nån skapat en profil för att driva med Fotosidans seriösa medlemmar. Formuleringsförmågan är annars rätt utstuderad för en 17-åring...

Hoppas den riktiga fotografen skickar faktura.

Nån som tror att Sai Alchemy Öhberg ligger bakom den andra bilden han lagt upp.

Penance skrev:
det var jag som hittade orginalen.

fotografen är en av mina favoriter på deviantart, otroligt duktig.

JAg skicka "note" till fotografen men vet inte om d kom fram för jag fattar inte ett skit av hur d funkar på devian, men du kanske kan medella honom om du inte redan gjort det.
jag misstänkte för ett tag sedan att d är ganska många oseriösa på devian så ja lägger inte ut bilder där, även om säkert ingen vill ha mina sunkiga foto;)

Men jag fattar inte nöjet med att sno en bild och svara på kommentarer med lång förklaring till varför han gjort bilden osv, d vore en sak om man sålde stulna bilder för att tjäna pengar eller nått,men detta e ju smått perverst.ska man va fördomsfull så va han ju lite ung (17år) för att jobba som fotodesigner osv osv men man ska ju inte behöva vänta på att folk lägger upp massa bilder för att tänka aha han har hittat sin stil, allså är han/hon som tagit bilderna aja nu yrar jag mes, tråkigt som sjutton iaf.

Tim_D70 skrev:
JAg skicka "note" till fotografen men vet inte om d kom fram för jag fattar inte ett skit av hur d funkar på devian, men du kanske kan medella honom om du inte redan gjort det.
jag misstänkte för ett tag sedan att d är ganska många oseriösa på devian så ja lägger inte ut bilder där, även om säkert ingen vill ha mina sunkiga foto;)

ah, jag har redan pm:at honom.. men han har inte svarat. jag tror inte att han är online så ofta.

TorO skrev:
Alltså... Kolla profilen.
17 år.
Bor i Umeå.
Frilandsfotograf.
Fotat i 9 år.
"Jobbar som fotodesigner i Stockholm och som fotograf för en rad olika ungdom och kulturtidningar.
Mitt område inom foto sträcker sig ifrån konstfoto, conceptual foto till fotojournalism."

Låter ju mest som om nån skapat en profil för att driva med Fotosidans seriösa medlemmar. Formuleringsförmågan är annars rätt utstuderad för en 17-åring...

Hoppas den riktiga fotografen skickar faktura.

Nån som tror att Sai Alchemy Öhberg ligger bakom den andra bilden han lagt upp.

Inte samma bild men samma serie så jag antar detta är den riktiga fotografen: http://www.abnormis.com/modules.php...ame=gallery&file=index&include=view_photo.php

clindh skrev:
Maila alltid oss på redaktionen när ni upptäcker något skumt med en bild!

[redigerat av forumvärd. Uppmaningen gällde att e-posta redaktionen, inte att hänga ut folk i forumet. Dessutom var den uthängde helt oskyldig enligt svensk lag, vilket borde vara avklarat i den långa diskussionen om det redan]

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar