Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon som vet om Direct Print-knappen är programmerbar?
Förstår inte varför Canon envisas med sätta en sådan knapp på en Semiproffs-modell.

NiklasÖ skrev:
In stock!!!

Och vad bättre är, tror jag :), ett kit med 17-55/2,8IS USM. Nu hoppas jag bara samma kit kommer säljas i sverige!

Verkar inte som paketpriset på Amazon med 40D + 17-55 är billigare än att köpa dom separat. Trist. Då kan man lika gärna köpa dom separat i den butik som passar en bäst (drygt 22" här i Sverige).

Känns som en mycket trevlig kombination annars (har själv 20D + 18-55:an)

StaffanW skrev:
Verkar inte som paketpriset på Amazon med 40D + 17-55 är billigare än att köpa dom separat. Trist. Då kan man lika gärna köpa dom separat i den butik som passar en bäst (drygt 22" här i Sverige).

Känns som en mycket trevlig kombination annars (har själv 20D + 18-55:an)

Nä, jag såg också det! Prisskillnaden är marginell. Det handlar om ca. 300 kr billigare som paket jämfört med köpt separat!

Jag är dock bundis med tomten och skall slå honom en signal!!! ;-)

Mvh!
// Niklas

Fick klämma lite på en 40D igår.
Kändes bra och kunde ha köpt den för 40000 Bath ca 8000 Sek.
Nu hade jag redan spenderat alldeles för mycket på objektiv, men det var bra nära.

Så vill ni ha en nu (fanns bara en) kan ni åka till Fotofile i Bangkok

hostklint skrev:

>Det fanns bara en. Hur många 40D tror du det finns ute än?

Om uppgifterna jag fick via en konsult på jobbet, som driver egen verksamhet, skulle en leverantör till honom fått in 5st. redan 28/8 och detta är då i Sverige!

Å andra sidan är priset annorlunda men om pengar är ett mindre problem finns/fanns ju inget skäl, uppenbarligen, att köpa ett kamerahus i annat land än sverige.

Stämmer dessutom uppgiften om att garantin på kamerahus är landsbundet väger ju det ganska tungt!

Sorry, just my 5 cent´s och lite OT! Har du uppfattningen att firman är seriös, utifrån egen erfarenhet, så stämmer nog uppgiften om att de fn. "bara" har ett kamerahus! Å andra sidan hur många behöver man!? ;-)

Mvh!
// Niklas

NiklasÖ skrev:
In stock!!!

Och vad bättre är, tror jag :), ett kit med 17-55/2,8IS USM. Nu hoppas jag bara samma kit kommer säljas i sverige!

Mvh!
// Niklas

Här (Schweiz) finns 40D i ett kit med 17-85 IS, men det är ju inte riktigt lika kul. Hoppas det dyker upp något bättre paket till hyffsat pris.

/ Joacim

Beror på vad man jagar efter där.
Jag har en 17-85 på min 400D. Tittar man på jämförande tester är det ungefär lika skarpt som kitgluggen 18-55 som följde med. Men betydligt längre zoom och IS gör att jag ändå får bättre bilder än vad det blir med paketobjektivet, i många fall.

Jag hade dock inte köpt 17-85 om jag inte hittat ett vettigt begagnat för ungefär halva priset.

Att ett dyrare objektiv med kortare zoomomfång ger bättre bildkvalité är ju tämligen självklart. Men i många fall använder jag mina bilder i publikationer, där bildkvalitén från en 1 MP kompaktmojäng räcker gott och väl. Det jag däremot behöver är snabbheten hos systemkameran, annars blir det ingen bild alls.

Kollade en av mina datagrossister idag och där säger dom att 40D finns hos dom tidigast 20 sept...i år alltså.

Dustin beräknar få in sina den 25/9 och kommer att sälja dom för 11 495:- för enbart kamerahuset. Men de har också kitpaketet som kommer att säljas för 14 695 :-.
Det är 500:- billigare än Cyberphoto.

Sex egna genvägar i menyn verkar ju trevligt, hoppas bara det går ända ner i Custom functions. Även C1 - C3 på vredet verkar smigida att programmera. Två saker som gör t ex aktivering av spegellåsning snabbare än på tidigare modeller trots att ingen knapp finns för detta.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar