Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
ren intuition.. =) men cyber lär iof vilja hålla desperat i förexen till sina egna freaks där. så cant tell..
 
arp skrev:
tyvärr du har 6 pers upp där.. däribland jag =) gick fram 07:59.. arbeta natt rules ibland.. ^^ men jag tvivlar scandinavian är den som först får in exemplar... skulle lägga min röst på cyber heldre
Haha!
Men jag kanske får den innan dig iaf. Jag tänkte nämligen åka till Bankeryd samma dag som de får in den. På så sätt slipper jag den väntetid som skulle gått åt till fraktning.
 
Re: Pris på 40D

dagr skrev:
11995:- för 40D (endast huset) hos Scandinavian Photo. Lägre än jag trodde det skulle bli vid introduktionen.
Jaha, där var jag sent ute. Så går det när man sitter och slöar och inte postar sitt inlägg. :)

Ingen som har fått en indikation på vad CyberPhoto kommer ta? FotoVideos pris verkar i varje fall vara mycket grovt tillyxat...
 
eftersom alla affärer har en "med reservation för prisändringar" och det verkar vara rena vilda västern nu så skulle jag inte räkna med något förens det gått 2-3 veckor
 
JonasN skrev:
Haha!
Men jag kanske får den innan dig iaf. Jag tänkte nämligen åka till Bankeryd samma dag som de får in den. På så sätt slipper jag den väntetid som skulle gått åt till fraktning.

jag skulle nog vara mer orolig för begränsade leveranser i ditt fall än +/- 1 dag.. fick en dålig sits på cyberphoto (17) och deras kommentar var att jag förmodligen ligger utanför första leveransen.. och kan vänta mig in i oktober-nov innan canon fortsätter leverera.

nån som har insikt på hur canon-sv brukar jobba historiskt sett?
 
Enligt de specar som finns ute så finns det ingen fokus korrigering som på 1dmkIII

Om 12k blir priset på den så är det en given succé!
 
det fanns ju något som låg gömt bland cf funktionerna på markIII som jag tror heter af micro adjustmnet.
 
Jo, men det finns inte på 40D, eller det har i alla fall inte framkommit av den information som släppts..

Däremot är jag nyfiken på de nya custom funktionerna, 9 st nya. Någon eller några har med live-view att göra, en är highlight tone priority, någon info om resten?
 
Jag skrev:
Man kan rigga upp kameran nära nånting man vill fotografera men inte störa, t.ex. ett ställe där man vet att ett skyggt djur brukar hålla till. Sen fjärrstyr man med WiFi istället för att vara i närheten och störa.
Ett billigare sätt att göra ovanstående, med tanke på vad en WFT-E3 föväntas kosta, är att köpa en billig laptop (kostar ungefär hälften av en WFT-E3) och koppla in den via USB till EOS 40D. Man kan ju fjärrstyra med Live View via USB också. Sen kör man Windows Remote Desktop (eller något liknande) över WiFi från sin vanliga dator.

Det blir inte lika smidigt som med en WFT-E3, men om man inte ska göra det så ofta så duger det nog.
 
Re: Och i Japan...

Piddelito skrev:
Priset på Yodobashi: 148 000 yen = ganska precis 9000 kr.

Jag vet vad jag kommer att köpa när jag åker till Japan nästa vår, var så säker. Visserligen erbjuder Canon inte världsgaranti på hus, men jag planerar att stanna där. :)

Och WFT-E3 kostar 94500 Yen = ca. 5700 kr.

Om man bor i Japan (har en adress och ett japanskt ID-kort) kan man skaffa ett bonuskort på Yodobashi så får man minst 10% tillbaka men man måste handla för dem i butiken. För 9000 kr får man då en 40D med extra batteri och lite annat smått, inte fel!

Det blir en tur till Yodobashi i höst!
 
Jimsan skrev:
Kamera och Bild nämner ju att en del knappar är vädertätade. Någon om vet vilka dessa är?
Är det knapparna på toppen av kameran (avtryckare mm)?

Vad sägs som att läsa igenom inlägget? Jag skrev typ 1-2 inlägg precis innan ditt inlägg om vädertätade knapparna!
 
piyada skrev:
Vad sägs som att läsa igenom inlägget? Jag skrev typ 1-2 inlägg precis innan ditt inlägg om vädertätade knapparna!
Jodå, jag såg ditt inlägg. Följer tråden med spänning.
Men om du läser igenom mitt inlägg så ser du att jag frågade om ALLA knappar på kameran var vädertätade eller bara de på toppen.
Det framgår inte i Kamera och Bilds artikel, som jag givetvis också har läst.
 
Känns lite nu som precis på julafton när alla paket är öppnade, "oj, är det redan slut". Men vilken spänning det har varit ända fram till lanseringen! :)

/Carl
 
cast65 skrev:
Känns lite nu som precis på julafton när alla paket är öppnade, "oj, är det redan slut". Men vilken spänning det har varit ända fram till lanseringen! :)

/Carl

Nej,nej det är ju nu allt roligt börjar. PÅ torsdag släpper nikon sina nyheter och då kommer trådarna " vilken är bäst av 40D och D300"
/ V
 
Re: Re: Och i Japan...

clanor skrev:
Och WFT-E3 kostar 94500 Yen = ca. 5700 kr.

Om man bor i Japan (har en adress och ett japanskt ID-kort) kan man skaffa ett bonuskort på Yodobashi så får man minst 10% tillbaka men man måste handla för dem i butiken. För 9000 kr får man då en 40D med extra batteri och lite annat smått, inte fel!

Det blir en tur till Yodobashi i höst!

Som utlänning slipper man den japanska momsen på 10% om man för ut vara ur landet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.