Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag säger som Gert Fylking ÄNTLIGEN

Nu känns det som om mitt velande Nikon-Canon-Nikon har fått en anledning att ta slut :-D

NU blir det en 40d, hur är det nu Canon brukar väl vara bättre på att leverera sina nya produkter i rimliga mängder efter släppet än Canon, eller?

MVH

Ola g
 
olindskog skrev:
Jag säger som Gert Fylking ÄNTLIGEN

Nu känns det som om mitt velande Nikon-Canon-Nikon har fått en anledning att ta slut :-D

NU blir det en 40d, hur är det nu Canon brukar väl vara bättre på att leverera sina nya produkter i rimliga mängder efter släppet än Canon, eller?

MVH

Ola g

Hej

Jag hade nog avvaktat till den 23 aug, då kommer ju Nikons prylar, bara någon dag till.

20D och 30D kom ju fort och var relativt lätta att få tag på. Nikons D200 var ju rätt svår att få tag på men var nog också pga ett uppdämt behov, D100 ägarna hade väntat i många år så intresset var nog riktigt stort.

Möjligt är Nikons nya bättre men jag tror inte den blir billigare än Canon 40D.

Mvh

Omar
 
Det där var ju riktigt trevligt.

Bara strax över 14000kr för hela kitet.

/D - som är väldigt sugen på att byta ut sin Nikon D50.
 
BulletBreath skrev:
Sen när har jag sagt att det handlar om utpressning? Jag har full förståelse för att vissa personer har behovet av en sådan produkt och att priset därmed är berättigat! Jag har inte heller påstått att Canon tar för mycket betalt för greppet, inte på långa vägar...
Hm, där ser man hur det kan gå.. Min kommentar var inte riktat mot/till dig överhuvudtaget utan endast mina högst personliga kommentarer.
För övrigt innehåller WLAN-greppet sannolikt mycket billiga komponenter och skulle gå att sälja ganska billigt. Canon har valt att inte göra det av anledningar vi inte känner till, och jag tycker det är synd.
 
Linmajon skrev:
Hm, där ser man hur det kan gå.. Min kommentar var inte riktat mot/till dig överhuvudtaget utan endast mina högst personliga kommentarer.
För övrigt innehåller WLAN-greppet sannolikt mycket billiga komponenter och skulle gå att sälja ganska billigt. Canon har valt att inte göra det av anledningar vi inte känner till, och jag tycker det är synd.

Ja där ser man, beklagar för missförståendet.
Mvh Andreas
 
hw-tph skrev:
Om det här verkligen blir priset kommer jag grina blod. Jag vill så gärna uppgradera till 40D men 16094 kr för bara huset tänker jag inte betala! Det är i varje fall vad Fotovideo listar priset som.

http://www.fotovideo.se/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=86663

De har nog tagit en del höjd för att slippa en massa strul och missnöjda kunder som de fått om de satt 13000 kr, vilket jag tror att det kommer att kosta. Men det blir med all säkerhet som det blev med 1D MkIII.. De billigaste butikerna kommer inte att kunna leverera kameran.
 
Och i Japan...

Priset på Yodobashi: 148 000 yen = ganska precis 9000 kr.

Jag vet vad jag kommer att köpa när jag åker till Japan nästa vår, var så säker. Visserligen erbjuder Canon inte världsgaranti på hus, men jag planerar att stanna där. :)
 
Pris på 40D

11995:- för 40D (endast huset) hos Scandinavian Photo. Lägre än jag trodde det skulle bli vid introduktionen.
 
JonasN skrev:
ScandinavianPhoto säljer den för 11995kr.
(Grymt skönt att jag står på sjunde plats i kön till att få en.)

tyvärr du har 6 pers upp där.. däribland jag =) gick fram 07:59.. arbeta natt rules ibland.. ^^ men jag tvivlar scandinavian är den som först får in exemplar... skulle lägga min röst på cyber heldre
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.