Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

<Officiell 40D-tråd> Canon EOS 40D kommer

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: en första nyckfulla kommentar

I tillägg till Ragnars första kommentarer så är en av mina första reaktioner att slutarljudet låter lite underligt. Betydligt tystare än 20D. Dämpat men plastigt på nåt vis. Jag vänjer mig säkert.
 
STATUS

"Klar att skicka, skickas inom kort"

Då har jag plats nummer 82 hos Cyberphoto. Antingen har många hoppat av kön, eller så har dom fått in en rejäl samling av hus.

Glad, glad :)
 
Re: Re: en första nyckfulla kommentar

Enicar skrev:
I tillägg till Ragnars första kommentarer så är en av mina första reaktioner att slutarljudet låter lite underligt. Betydligt tystare än 20D. Dämpat men plastigt på nåt vis. Jag vänjer mig säkert.

Jag har redan vant mig.
 
stefan_nordstrom skrev:
STATUS

"Klar att skicka, skickas inom kort"

Då har jag plats nummer 82 hos Cyberphoto. Antingen har många hoppat av kön, eller så har dom fått in en rejäl samling av hus.

Glad, glad :)

Gick in på Cyberphoto och kollade min orderstatus också, SKICKAD stog det! Hade köplats nr. 17.
Skumt att jag inte har fått någon leveransbekräftelse på mailen.

Jag byter från 350D som får vara andrahus, hoppas att jag kommer tycka att det är en ganska rejäl uppgradering, jag var lite sugen redan när 30D kom men tyckte inte att uppgraderingen var tillräcklig då.

Det är väl bara att ställa in sig på att man inte får den innan helgen men man kan ju hoppas...
 
"2007-09-13 17:47 Umeå Försändelsen har sorterats
2007-09-13 14:31 CyberPhoto AB Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren"


Trodde att jag, med plats 82, skulle få vänta ett tag. Men tydligen så har jag kameran redan imorgon. Men lite tur. :)




Jonathan Johansson skrev:
Gick in på Cyberphoto och kollade min orderstatus också, SKICKAD stog det! Hade köplats nr. 17.
Skumt att jag inte har fått någon leveransbekräftelse på mailen.

Jag byter från 350D som får vara andrahus, hoppas att jag kommer tycka att det är en ganska rejäl uppgradering, jag var lite sugen redan när 30D kom men tyckte inte att uppgraderingen var tillräcklig då.

Det är väl bara att ställa in sig på att man inte får den innan helgen men man kan ju hoppas...
 
Senast ändrad:
Jonathan Johansson skrev:
Gick in på Cyberphoto och kollade min orderstatus också, SKICKAD stog det! Hade köplats nr. 17.
Skumt att jag inte har fått någon leveransbekräftelse på mailen.

Jag byter från 350D som får vara andrahus, hoppas att jag kommer tycka att det är en ganska rejäl uppgradering, jag var lite sugen redan när 30D kom men tyckte inte att uppgraderingen var tillräcklig då.

Det är väl bara att ställa in sig på att man inte får den innan helgen men man kan ju hoppas...

Gick från en 350D med och tro mig det är ett stort steg mellan, men min upplevelse är bara "Wow" kom hem igår och då hade jag kameran liggandes hemma och väntade, så hann inte fota så mycket men små testade lite och idag har ja haft fullt upp med annat men lite pillande har de blivit allt.. Och är mycket nöjd!

/Philip Nordlander,
 
Tack till den som tipsade om Kungsholmsfoto.se.

Nu är jag också en lycklig ägare av 40D, till ett bättre pris än hos de stora drakarna.

Jag har alltid varit nöjd med Cyperphoto, men 1200:- högre pris är ju nästan löjligt.
 
Snacka om att ha lyckats med släppet & leverans ut till kund! Verkar ju som alla "större köer" bara försvinner hux flux. Antagligen för det laddas på med nya kontinuerliga leveranser hela tiden.

Härligt Canon!
 
lcnilsson skrev:
Tillkommer en skatt på 8,375% när du handlar hos B&H-butiken i NY enligt deras hemsida.
Det lär väl göra det. Får väl blunda för GPS:n och köra "vilse" till New Hampshire. De håller sig inte med sånt.
Är det någon som vet om en amerikansk modell är identisk? När jag köpte min första EOS-kamera, en EOS 10, i Los Angeles var den inte likadan som en europeisk. Den hette EOS 10s för att skilja ut den lite.
Men en 40D verkar vara helt lika, såvitt jag förstått?
 
Jag har precis beställt en del pryttlar från BH men huset köpte jag i SWE. Gör du en tusing om ens det så är det allt. Känns inte så värst lönt med tanke på garanti, andrahansvärde osv.
 
martinwiberg skrev:
Batteriladdaren passar väl inte i svenska uttag, så komplettera med en CB-5L om du inte har en sen förr
Det är väl bara kontakterna som inte passar? Själva laddaren fungerar med 100-240V om jag har tolkat 40D-manualen rätt.

Det blir billigare att bara skaffa en adapterplugg för amerikanska stickkontakter i svenska uttag.
 
aik_putte skrev:
Nu har jag testat 40D och det är några saker jag stör mig på som kanske går att fixa om någon vet hur.

Först, när man kollar på sina tagna bilder i kameran och går från visningsläget till fotoläget när man bläddrat bild i visningsläget och sedan går tillbaka till visningsläget så kommer den senast kollade bilden fram, inte den senast tagna, går det att ändra?

Sen när man kollar på bilderna och inte zoomar in så ser dom riktigt utsmetade ut och komprimerade ut så man kan knappt avgöra om bilden blev bra eller inte om man inte zoomar in och kollar skärpan, på min gamla 350D tyckte jag att det var mycket bättre och lättare men det kanske var för att skärmen var mycket mindre, går det att ställa in något där?

Till sist, färgerna känns väldigt överdrivna så att rött blir mer orange och blått blir väldigt kraftigt blått, jag kör Picture Style på Standard men det kanske finns några andra inställningar där som passar bättre för just 40D?

Sen som en parentes så längtar jag till Adobe släpper en uppdatering av ACR så att jag kan öppna RAW-bilderna i programmet som jag är van vid.

Visst är det kul att nån svarar i klubben för inbördes beundran?
Jag har samma problem i en del trådar.
Vissa svara på vissa...
 
En sak som det inte pratas om så mycke på forumen är den helt motormanövererade slutaren...en motor som öppnar och en som stänger. Är det ärvt från 1D eller är det en ny "uppfinning" som lanseras med 40D? Kanske är det därför som den är så tyst oxå?..

Hur som helst så har jag ingen 40D än och av någon konstig anledning , får ju bara skylla mej själv alltså, så har jag två i morgon... Någon intresserad?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.