Naile skrev:
Grejen är att min inlämning av objektivet var lite speciell då jag först gjorde en "skicka in garantiärende"-anmälan på deras hemsida men sen hann jag inte med att skicka in objektivet innan ärendet blev "avaktiverat". Så jag skrev aldrig på några papper eller tog del av informationen där det stod om deras avgift när jag senare lämnade in objektivet på plats i Bromma. Det enda jag fick var en kvittens på att jag lämnat in ett garantiärende och vilken produkt det var. Och där har ju Infocare sagt att då behöver jag inte betala den avgiften så lugn i stormen nu allihopa.
Idag ringde jag upp Canon och frågade hur jag skulle gå vidare om jag inte höll med verkstan. De ringde upp mig och hjälpte mig fylla i en sorts överklagan där jag inte höll med Infocare i deras bedömning, passade även på att klaga på hur lång tid ärendet tagit (över 2 månader). Killen jag snackade med sa att deras service-verkstäder ofta är lite väl hårda i sina bedömningar, sen rättade han sig fort och sa "men vi vill att de ska vara hårda". Jag förstod inte riktigt vad han menade med det men Canon ska ha cred för de var iaf väldigt hjälpsamma och ringde upp mig snabbt.