Annons

Objektiv val till min Fuji S1 pro..

Produkter
(logga in för att koppla)

zliip

Medlem
Har nyss skaffat en beg S1.a men saknar objektiv...vet inte vad jag ska köpa i denna djungel av linser som finns
Har tänkt mig ett zoom.
Först ett Tamron 28-200 för 3 papp på Scandinavian photo men är osäker på om det är ett bra budget val
Har jag oxo sökt med vidden från 24-135 ...Det är där i problemet kommer Huh vad mycket de finns att välja på i både prisklass o kvalitet när man kollar tester..
så nu är jag minst sagt förvirrad o behöver lite hjälp...

Vad kan man tänka sig för zoom??
Kan inte spendera allt för mycket runt 3000:- och helst en lins inte flera fasta...

Hur på verkar föresten brännviddsförlängningen på 1,5 sådana saker som vinjettering osv. .?

Tacksam för alla svar om synpunkter.

Micke
 
zliip skrev:

Hur på verkar föresten brännviddsförlängningen på 1,5 sådana saker som vinjettering osv. .?

risken för vinjettering är ju minimal, eftersom hörnen inte kommer med på sensorn..så det är en klar fördel.
 
Jag har en 18-35/3.5-4.5 till min D100, den är bra. Sen kör jag mycket med en 28-105 oxå. En fast 50mm är oslagbar, använder jag mycket till produktplåtningar. Bra till porträtt oxå.
Tamrons 28-200 är jag lite skeptisk till...
 
Jo..

Tack för era svar ..o javisst ett 50mm funkar fint lånar just ett sånt ..men när de gäller zoom är jag fortfarande kluven ..
Tar nog huset med mig till helgen o testar lite olika men blir nog ett av de kortare varianterna 24-70 eller vad som finns..
Fär vällan spara bilderna på kortet o sen hem o se am jag kan analysera o bestämma mig för vad jag vill ha.. ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.