Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till Nikon D200?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutatmedlemskap120515

Avslutat medlemskap
Jag ska köpa ett nytt objektiv till min Nikon D200 och är ute efter ett som fungerar bra för actionbilder, alltså inget fast objektiv utan ett hyffsat långt och har en budget på kanske 4000:- men kan tänka mig att köpa begagnat..

Några tips?
 
Jag ska köpa ett nytt objektiv till min Nikon D200 och är ute efter ett som fungerar bra för actionbilder, alltså inget fast objektiv utan ett hyffsat långt och har en budget på kanske 4000:- men kan tänka mig att köpa begagnat..

Några tips?

Actionbilser? Då vill du ha ett ljusstarkt gissar jag? Då blir det dyrt, eller så köper du ett fast och då kan det ändå bli dyrt. Du kan få ett 85 mm f/1.8 för de pengarna till exempel men du kanske också kan få ett 70-300 eller en beg. 80-200 skjutzoom f/2.8. Skulle rekommendera att du satsade på det sistnämnda.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.