Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Objektiv till D90 - filmning
- Trådstartare TuneIt
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
Jag är ingen vidoeperson, men har upptäckt att det är viktigt att zoomningen går mjukt. Mitt 18-70 är inte alls lika bra som mitt 18-105, t.ex. Sedan borde väl VR vara bra?
Per.
Per.
perstromgren
Aktiv medlem
Det jag planerar att filma är vanlig vardagsfilmning, sedan är jag lite intresserad av att kunna göra enklare musikvideos och liknande. Tips om ett normalzoom vore schyst, men även supervidvinkel och fasta!
Nikon 18-105 VR får jag väl föreslå, då. Mjuk zoomfunktion plus bildstab och fint brännviddsområde. Kan fås beg för 1500-2000:-.
Per.
TuneIt
Avslutat medlemskap
Nikon 18-105 VR får jag väl föreslå, då. Mjuk zoomfunktion plus bildstab och fint brännviddsområde. Kan fås beg för 1500-2000:-.
Per.
Okej! Men bländaren på objektivet bör väl också ha en stor del i det hela.. Finns det något objektiv som kombinerar båda?
Pasus
Aktiv medlem
Okej! Men bländaren på objektivet bör väl också ha en stor del i det hela.. Finns det något objektiv som kombinerar båda?
Om du vill filma handhållet och kunna zooma, titta på Sigmas (verkar inte ha släppts ännu) och Tamrons 17-50/2.8-objektiv. De har båda bildstabilisering (kallas "OS" hos Sigma, "VC" hos Tamron).
Annars kan du titta på Nikons 35/1.8G eller 50/1.8D. De är billigare och mer ljusstarka (möjlighet till kortare skärpedjup). Fördelen med 50/1.8 är att den har avståndsmätning.
För mer planerad filmning rekommenderar jag att du skaffar ett stativ. Då behövs inte någon bildstabilisering.