Annons

Objektiv till Canon EOS 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

ninasan

Ny medlem
Hej!
Jag skulle behöva köpa ett lite ljus-känsligare objektiv till min kamera (Canon EOS 400D). Jag gillar att plåta ute när det är lite halvmörkt, och känner att de objektiv jag har inte riktigt klarar av det... är det någon som har några bra tips?
 
Du har flera att välja på men ett av de mest prisvärda alternativena är Ef 50 1,8, Ef 50 1,4 och 85 1,8 (mellan 1-3500 för objektivena)och tycker du inte att de riktigt duger finns Ef 50 1,2 eller 85 1,2 men då för att få ett sådant måste betalar du över 15000 :)

Sen kan man ju skaffa sig ett stativ om du inte är sugen på att köpa de dyrare objektivena
 
Vill man komma undan utan att behöva lägga en halv förmögenhet så skulle jag rekommendera en Canon 50mm f/1.8

en sån hittar man begagnat för under tusenlappen och är värd bra mycket mer än sin vikt i guld, för man får verkligen valuta för pengarna.

Sen kan man ju självklart gå upp i pris om man har specifika krav, det är kanske vidvinkel du är ute efter istället?

/D
 
tack

hej.
tack för det snabba svaret. Nej, vidvinkel har jag redan... så det låter ju bra... får kolla upp andra hands marknaden då
 
Att man kan hitta ett 50/1,8 "under tusenlappen" på beg-marknaden hoppas jag verkligen -- det kostar ju ungefär 1000 kr nytt! ;-)
 
Att man kan hitta ett 50/1,8 "under tusenlappen" på beg-marknaden hoppas jag verkligen -- det kostar ju ungefär 1000 kr nytt! ;-)

Jag letade febrilt efter en begagnat när jag skulle köpa min, men hittade inga, så det slutade faktiskt med att det blev en ny, för 1049 om jag inte minns helt fel =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.