Annons

Objektiv till Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

PiaAnna

Ny medlem
Har en Canon Eos 600 med två objektiv, 35-80mm och 75-300 mm. Har tänkt köpa en Canon 350D. Kan jag använda mina objektiv till den?
 
Japp, ska inte vara några som helst problem. Att tänka på dock är att senorn i 350D är betydligt mindre än en filmruta så man får ett utsnitt som motsvarar en förlängning av brännvidden med 1,6x (ditt 35-80 blir motsvarande 56-128 mm), så du kommer nog vilja ha ett vidvinkligare objektiv också. Kostar inte många hundrlappar extra att få kameran i kit med 18-55 mm så det är nog en bra idé.
 
Mina fotokunskaper är inte så stora... Inte säker på att jag fattar riktigt!
Priset för enbart ett kamerahus ligger på ca 5600:- Tycker att det skulle räcka för mej att bara skaffa ett kamerahus. Mer än några hundralappar till lär jag väl få betala om jag köper "paketet"?
 
Du får väl betala ca 700-800 för detta objektiv tillsmmans med kameran, det är det inte värt vill du ha 18-55 kan du köpa ett beg. för ca 400 kr, jag tycker att detta också är för dyrt. Vill du ha ett riktigt bra vidvinkel objektiv, titta då Tokina 19-35 kostar ca 2200 kr. Nackdelen med ditt gamla vidvinkel är att det inte blir ett vidvinkel utan mera ett normal objektiv tillsammans med 350D.
Sven-Åke
 
Hade för mig att skillnaden i pris för kitet inte var så stor som 800 kr, i sådana fall är det kanske inte värt det, nej.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.