Annons

Objektiv till 7100

Produkter
(logga in för att koppla)
Det tror jag inte på. Bilder kan förefalla överexponerade
om objektivet lider av övetstrålning eller sfärisk abberation eftersom man förlorar detaljer i högdagrarna, men det här egentligen inget med överexponering att göra.
Ok men jag har en d7000 också o det är lika dant där men med dom andra objektiv jag har så är det som det skall(18-200 köptes på tradera levererades med ett nd filter på så nått fel är där med det)ok det kvittar väl hur dant det är med det objektivet jag är inte nöjd med det o det var väl inte det frågan gällde i mitt inlägg
 
Skall kanske tillägga att jag köper fx objektiv för att kanske någon gång gå ifrån dx till fx man vet ju aldrig o då har jag ju objektiv till fx,kanske fel att tänka så
 
Porträtt-objektiv till Nikon D7100

Lånar tråden.
Söker också ett nytt objektiv till min D7100.
Tänkte att det skall vara till porträtt. Så om jag har förstått det rätt, skall jag ha ett 50mm (då det är en DX kamera).
Vad har ni att rekommendera och för erfarenheter?
Jag själv är väldigt sugen på Sigma 50mm 1,4.
Utav två anledningar. Jag gillar Sigma, dvs. bra erfarenheter.
Sen har den filter diametern 77mm, som min Sigma 50-150 2,8 också har, samt
min Nikon 17-55 2,8 har med det.
 
Lånar tråden.
Söker också ett nytt objektiv till min D7100.
Tänkte att det skall vara till porträtt. Så om jag har förstått det rätt, skall jag ha ett 50mm (då det är en DX kamera).
Vad har ni att rekommendera och för erfarenheter?
Jag själv är väldigt sugen på Sigma 50mm 1,4.
Utav två anledningar. Jag gillar Sigma, dvs. bra erfarenheter.
Sen har den filter diametern 77mm, som min Sigma 50-150 2,8 också har, samt
min Nikon 17-55 2,8 har med det.

Den verkar vara ganska stor jämfört med Nikons 50:eek:r. De har 52mm filter utom den nyaste 50mm f/1,4 AF-S som har 58mm.

Jag ropade nyligen in en 50mm f/1,2 Ai-s på eBay som jag hade tänkt använda som porträttglugg på min D7100. Jag valde den mest för att jag var nyfiken på Nikons äldre objektiv och att jag har hört att den ska vara bra. Om jag inte gillar den så kan jag antagligen sälja den med vinst vilket inte är lika lätt med nyare objektiv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.