ANNONS
Annons

Objektiv med motor?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hultberg

Medlem
Hej.

Jag sitter på en Nikon D60 som behöver objektiv med inbyggd autofokusmotor.

Stämmer det att Nikkor objektiv med motor betecknas AF-S?

Finns det andra beteckningar?

Hur betecknas Sigma, Tamron objektiv m.f.?

/Johan

Ja, AF-S skall du leta efter hos Nikon. Eller AF-I, men det är bara äldre grejer. Sigmas heter HSM.

Johan, ett enkelt sätt (iaf om det handlar om nya prylar och inte begagnade) är att titta i en bra nätbutiks lista, t ex www.cyberphoto.se -- klicka på "objektiv", sen på "Nikon" och välj sedan alternativet "Har inbyggd motor". Då får du en ganska användbar lista på passande objektiv.

Johan, ett enkelt sätt (iaf om det handlar om nya prylar och inte begagnade) är att titta i en bra nätbutiks lista, t ex www.cyberphoto.se -- klicka på "objektiv", sen på "Nikon" och välj sedan alternativet "Har inbyggd motor". Då får du en ganska användbar lista på passande objektiv.

Ja det har jag sett, men begagnade prylar är oftast billigare och det är där jag behöver hjälp. Jag kan inte lägga ut så mycket pengar.

begagnade tamron har oftast inte inbyggd motor då det är rätt nytt i deras fall så står det inte att den har inbyggd motor så utgå att dom inte har det tamron har ingen speciell beteckning på sina objektiv
sigmas heter som sagt hsm och nikons af-s

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar