Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
objektiv för porträtt
- Trådstartare Thordur
- Start datum
holycrap
Aktiv medlem
Något av Canons 50mm objektiv borde fungera bra på en APS-C kamera. Om priset inte spelar roll så är det väl 1.4 eller 1.2 L som kan vara intressanta.
85mm lär väl fungera bra också. 85/1.2 L II USM till exempel (finns ju tyvärr inget 1.4)
Annars lär 135/2 L USM vara ett av de skarpaste objektiv som finns. Men det kanske blir lite långt på en APS-C sensor (runt 216mm på FF). Men om man har plats, och vill ta mer headshot bilder så är det nog bra.
Får väl tillägga att jag själv inte har använt något av dessa. Har dock använt 50/1.8 II för lite porträtt och tycker att 50mm fungerar bra för APS-C.
85mm lär väl fungera bra också. 85/1.2 L II USM till exempel (finns ju tyvärr inget 1.4)
Annars lär 135/2 L USM vara ett av de skarpaste objektiv som finns. Men det kanske blir lite långt på en APS-C sensor (runt 216mm på FF). Men om man har plats, och vill ta mer headshot bilder så är det nog bra.
Får väl tillägga att jag själv inte har använt något av dessa. Har dock använt 50/1.8 II för lite porträtt och tycker att 50mm fungerar bra för APS-C.
antonlindstrom
Aktiv medlem
Jag kan rekommendera Sigma 50mm f/1.4, 30mm f/1.4 eller 85mm f/1.4 beroende på arbetsavstånd.
Prova det objektiv du vill köpa så att fokus lirar som det ska bara, får man ett bra ångrar man inte sig!
Prova det objektiv du vill köpa så att fokus lirar som det ska bara, får man ett bra ångrar man inte sig!