Största problemet för Sony att slå sig in i de högre prissegmenten är nog deras ringa marknadsandel. Personligen vill jag gärna uppgradera min A100 men jag gissar att det kommer dröja ett bra tag efter det att Sonys nya kommit ut på marknaden till dess att jag får möjlighet att prova ett exemplar ordentligt för att se om den löser problemen jag har med A100 (som främst handlar om hanteringen och subjektiva värden snarare än specifikationer, även om det också finns några sådana).
Trots att jag regelbundet går på fototräffar med flera olika grupperingar fotografer (Mosebacke Fotosällskap, #foto-gänget, modellbilder.se-träffar etc.) känner jag ingen annan som kör Sony Alpha (jag såg dock en annan Alpha-användare på modellbilder.se-träffen i Vaxholm). Jag har däremot bekanta som låtit mig prova de flesta andra alternativ från Canon och Nikon (inklusive Kodakhuset du nämnde), och även Pentax...
Ska bli intressant att se om Sony efter lanseringen kommer börja dra igång aktiviteter för att låta potentiella köpare prova deras kameror lite ordentligare. När det handlar om dyrare produkter än A100an misstänker jag att folk är lite mer försiktiga med köp och kanske inte nöjer sig med att klämma på produkten några minuter i ett Sony Center (gäller nog speciellt flaggskeppet!).