Annons

Nytt om Sonys nya

Produkter
(logga in för att koppla)
wsaar skrev:
Den rumänska flashfilmen nämnde ISO6400 så det finns nog hög-ISO-läge för det.

Ja, Sony verkar ju ha varit inne och förbättrat de flesta saker som jag upplevt som problem med A100an... däremot är det nog lättare för många nya konsumenter att titta på FPS-siffror och "har eller har ej LiveView".

De har verkligen skapat en kamera för fotografer ... jag gillar interfacet!.

Bra att de gjort sig av med de diagonala AF-punkterna, hamnar alltid över ögonbrynet eller kinden när man använder dem på ögonen (skulle iofs vara intressant att veta exakt hur brett teckningsområdet på varje punkt är), och satt sidopunkterna långt ut i sökaren. Tråkigt dock att de behållit en kvadratisk fokussession i mitten istället för Nikons kors som brukar göra det lättare att hålla horisonter raka.

Senast ändrad:
wsaar skrev:
Filmen låg uppe ett tag till, men de tog bort den delen där man kunde klicka sig igenom de detaljerade specarna på kameran, nu verkar den vara borta helt.

Det verkar iaf som Sony bröt sin sida av embargot, Phil Askey på DPReview verkar lite bitter :)
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1037&message=24697072

A700an verkar också vädertätad, najs!

Man undrar dock vad "vädertätad" egentligen betyder. I nån recension så säjer man att det inte betyder vattentät. Allt annat är väl en tolkningsfråga och en fråga om gradering....? Men det kanske finns nån som vet vad man kan förvänta sig. Klarar den fuktig dimma, duggregn eler ett litet skyfall måntro?

Sen har man ju ändå sina gamla objektiv och de tål väl knappast speciellt mycket vatten ändå.

Vädertätad skulle jag gissa betyder att den klarar en mindre regnskur eller ihållande duggregn. Knappast vattentät (då ska man ju kunna stoppa ner den i en hink med vatten och gå å ta en fika).

/ Erik

Har plåtat med min A100 flera gånger kortare perioder i duggregn, de flesta DSLRer tål ju lite fukt, men vädertätning gör ju att det känns lite säkrare att vatten inte letar sig in i huset via knappskarvar etc. Skulle också kännas skönt när jag har med mig kameran i mitt Eva-Marine undervattenshus eftersom det kan falla ut lite kondensvatten och sånt i det.

wsaar skrev:
Har plåtat med min A100 flera gånger kortare perioder i duggregn, de flesta DSLRer tål ju lite fukt, men vädertätning gör ju att det känns lite säkrare att vatten inte letar sig in i huset via knappskarvar etc. Skulle också kännas skönt när jag har med mig kameran i mitt Eva-Marine undervattenshus eftersom det kan falla ut lite kondensvatten och sånt i det.

Kondens i undervattenshus - ja det var ju en annan poäng. Det viktigaste är väl kanske att det blir klart mycket bättre än det är. Jag nojar ibland när jag är ute med min 7D och inte har något att gömma den under eller i när det börjar droppa. När man är ute och fiskar t.ex. skulle det ju vara bra med lite bättre väderskydd än det man har nu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar