Annons

Nytt om Sonys nya

Produkter
(logga in för att koppla)
http://photoclubalpha.com/2007/08/14/the-moment-is-almost-upon-us/


The important bit

However, reviewing the book is not the important bit. Here is what the covering letter you can see in the shot above, posted on August 13th, said to me:

“Following the showcasing of two prototype Alpha bodies and many new lenses during the PMA show in February many photographers are eagerly awaiting news of these bodies being introduced. I am happy to confirm that moment is almost upon us. We will be in touch again shortly as the first of our exciting introductions is made. The Sony Alpha system will expand rapidly in its second year as we aim to grow our market share within this vibrant sector.”

So now you have it - the imminent launch which I flagged up here in July is now more than just imminent, it’s about to roll and that’s official pre-warning from Sony.
 
madsochmarja skrev:
en cmos?

Japp! för ett tag sedan så startade SONY upp en ny fabrik för cmos tillverkning ... och SONY har haft många andra cmos bildkrestsar tidigare, bla i deras R1.


Du som kör med pentax kommer få se denna sensor i pentax nya kamera, K1 eller vad den kallas. Om nu pentax fortsätter att köpa sensorer från SONY, vilket de sannolikt gör.
 
Jo bara för att sony släpper en sensor är det ju itne en 100% konfirmation på att de använder denna i sin kommande kamera ... Men eftersom det är dyrt att ta fram sådana så är det ju troligt att så är fallet.

SONY kommer med sin press release efter nikon, och kanske tom pentax. så i slutet eller precis början av sep. kommer vi få svaret! :)
 
ondjultomte skrev:
Japp! för ett tag sedan så startade SONY upp en ny fabrik för cmos tillverkning ... och SONY har haft många andra cmos bildkrestsar tidigare, bla i deras R1.


Du som kör med pentax kommer få se denna sensor i pentax nya kamera, K1 eller vad den kallas. Om nu pentax fortsätter att köpa sensorer från SONY, vilket de sannolikt gör.

Faen killar, ni gör mig så smart ;-)
 
ondjultomte skrev:
Jo bara för att sony släpper en sensor är det ju itne en 100% konfirmation på att de använder denna i sin kommande kamera ... Men eftersom det är dyrt att ta fram sådana så är det ju troligt att så är fallet.

SONY kommer med sin press release efter nikon, och kanske tom pentax. så i slutet eller precis början av sep. kommer vi få svaret! :)

Jag är sååå nyfiken att jag skulle kunna explodera!! Snälla.. kan inte digitala äntligen få komma ifatt det analoga helt i år.. Jag skulle bli så jävla glaaaad!!!
 
Danlo skrev:
Jag är sååå nyfiken att jag skulle kunna explodera!! Snälla.. kan inte digitala äntligen få komma ifatt det analoga helt i år.. Jag skulle bli så jävla glaaaad!!!

det börjar ju ta sig! ;)


Digitalt har otroligt många fördelar redan nu över analogt förrutom dynamisktomfång då ...
där får det gärna hända lite mer och i snabbare takt!
 
Ja mycket intressanta saker på gång!!


De talar om att genom essa massiva framrates sammanfoga flera bilder för extrem kvalite!

Det kommer hända mycket intressanta saker de kommande åren inom SONYs kamera division samt dSLR!
 
Så typiskt....

Vet inte om någon av er varit inne på DP idag, men i Sony forumet låg där en tråd med bilder på en kille som hade den nya Sony kameran med sig (kanske en beta, kanske en färdig) på Nikons presskonferance i Korea (nikon folket ser inte glada ut på bilderna he he.
Men så hade jag inte tid att posta länkarna i morse.
och tror ni inte bilderna på honom är borta nu : (

Ni kan fortfarande gå in och läsa folks kommentarer, men bilderna på han med kameran är väck.

Det bådar ju kanske gott för en av teorierna som jag läste på DP, dvs att Sony är helt klara med kameran, och har byggt upp ett lager färdigt att sändas ut sammtidigt som presskonferancen....dvs visserligen sist ut att annonsera...men först med att skicka ut, Nikon/Canon är väl först tillgängliga i November eller var har dom sagt?


Som tillläg kan sägas att i en av trådarna citeras killen med alphan att den har ett focus system snabbare än analoga 7´an....och de var väl bäst i sin klass : )


Nåja....vi får väl förhoppningsvis svar snart : )

Mvh.
 
Vad hände med denna tråden? Ska Sony ha presskonferens idag eller? Vad händer?! När kan man få en spec på deras nya kameror?!
 
När kan man få en spec på deras nya kameror, då pratar jag FF -kameror såklart.. eller ska de bara släppa en? Varför inte släppa två FF och sno marknadsandelar från både Canon och Nikon? Nejdå, man vill alldeles säkert maka sig fram i samma sega takt som vanligt, precis alla andra kameratillverkare, för att inte prata om Pentax som aldrig kommer släppa någon 645Digital!!
*GRRRR!*
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.