Annons

Nytt objektiv till Canon Eos 300X

Produkter
(logga in för att koppla)

Guten

Medlem
Har en 300x och ett EF 28-90 4-5,6 DC.
Skall köpa ett objektiv till och funderar på vad man skall ha, önskar lite längre brännvidd.
Funderar lite på dessa, har nämligen inte obegränsat med pengar :)
Canon EF 75-300 III
Canon EF 90-300/4,5-5,6
Canon 55-200/4,5-5,6 II

Tänkte att jag skulle få ta del av vad den samlade expertisen, nämligen ni :) har för åsikter.
Kanske nått annat märke som jag inte listat, eller skall man satsa på en bättre normalzoom.
Kanske Sigma 28-105/2,8-4 DG eller Tamron 28-75/2,8 XR Di...

Så, ordet är ert, hur skulle ni göra?

Jo det skulle jag kanske haft med ja...
Det som fotas mest en blandning av natur och familjetillfällen även en del bilutställningar, så det är detaljer och helhet/överblick om ni förstår..

Varför inte börja bygga ett system av fasta gluggar? Ofta betydligt bättre prestanda än zoomar i olika brännvidder. Du kunde ju börja med Canons 50/1.8 och sedan 85an kanske?

Kitzoomen som du har är inte någon höjdare direkt heller. Har själv en 28-105 4-5.6 DC och det är anmärkningsvärt vilken skillnad man ser bara i sökaren gentemot 85/1.8. Har man fotat med 85an ett tag och sen slänger på zoomen tror man att AFen har pajat på kameran!

Hur är det, får man ljusare sökarbild med ljusstarkare/bättre objektiv eller är det bara bildkvalite man tjänar?

Dum fråga kanske men vet man inte måste man ju undra, eller hur...

Guten skrev:
Hur är det, får man ljusare sökarbild med ljusstarkare/bättre objektiv eller är det bara bildkvalite man tjänar?

Dum fråga kanske men vet man inte måste man ju undra, eller hur...

Sökaren blir även ljusare med ljusstarka objektiv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar