Tomasz
Aktiv medlem
Gissar jag rätt om jag tror att DRM betyder Digital Rights Management? -Isåfall vågar jag en månadslön på att du har rätt! Så j-la micro$oft, jag hatar hur de försöker managera mig,Tobiasl skrev:
De står inget om det i artiklarna, men det kan inte vara så att det nya formatet stöder någon typ av DRM och att det är därför Microsoft tagit fram det?
Jag gillar när folk visar att de brinner, vi är nog små själsfränder. Men jag är väl lite korkad som inte fattar riktigt vad du menar. Mycket av det du skriver är intressant, men jag förstår fortfarande inte varför ett uppbrutet JPG-patent skulle ge vårkänslor åt nya filformatutvecklare.steelnecl skrev:...en himla massa...
Det kanske beror på att jag själv inte märker något i plånkan av att kunna använda JPG, hur märker jag det?
Dessutom kom jag att tänka på JPEG2000, hur ligger det till med det?
Och till sist, JPG har väl ett publicerat format, precis som de "öppna" formaten. Om man undantar eventuella licenskostnader så blir det då andra saker som påverkar marknadsgenomslaget för programtillverkarna. De riktiga elakingarna publicerar ju inte ens formatspecarna, och föröker hålla borta konkurrensen på det sättet (.doc .xls). Om ett format blir "för populärt" så försvinner marknadsvärdet,