AWid
Aktiv medlem
Jag har en adapter, men skulle gärna vilja ha nån eller några till (under förutsättning att man inte behöver betala fullpris). Några objektiv växlar jag flitigt mellan en Z 6 och en äldre D800. det är 70-200/2,8, 300/4 PF och ett Tamron 90/2,8 macro (som helt plötsligt börjat fungera på Z6 efter uppdateringen av firmware till 3.0 för Z6). Men som du är inne på - listpriset tillhör väl kategorin "rövarpris".Kör du på en adapter per objektiv? Tanken har ju slagit mig att det skulle vara den mest praktiska lösningen för objektivjonglerare, men ekonomiskt framstår det ungefär så här:
Nej det är ju inte självklart, men jag tycker att man ofta kan se att "kampanjer" är samordnade mellan olika regioner fast med lite tidsförskjutning av startdatum. Är man ute efter Nikonprylar tycker i alla fall jag att det kan vara värt att "hålla ögonen öppna".................................
Tyvärr är det nog lite svårt att helt dra några slutsatser av kampanjer i USA, för det verkar inte vara alltid som sådana motsvaras av en europeisk dito.