Spännande!! Återkom så fort du hunnit att testa lite (även om det bara är enklare initiala intryck och reflektioner).
Med reservation för att jag bara har erfarenhet av D7100 så har jag följande observationer.
* Jag köpte kittet med objektiv och adapter. Det följde med ett Sony 64GB XQD kort också. På sidan av kartongen fanns det bilder på kameran, adapter och objektivet. Sedan satt det en klister lapp med en bild på minneskortet.
* Greppet känns alldeles lagomt stort för mina händer. Tumgreppet är riktigt skönt. De 2 främre funktionsknapparna var väldigt bekväma för mig, har läst att vissa haft problem med dem.
* Konfigurationsmöjligheterna är väldigt bra, även om man inte har riktigt lika många hårda knappar tillgängliga så kan man konfigurera många av dem och i-menyn är rätt praktisk att använda.
* EVF:en är väldigt bra, med reservation att jag inte sett någon annan, så om den är bättre eller sämre än andra kameror får andra bedöma. Jag har i alla fall inte känt mig begränsad av den. Däremot så tycker jag det verkar som om det är annan färgtemperatur på EVF och skärm. Vet inte om det kan bero på omgivande ljus. Det går vilket fall att finjustera.
Jag har fått moaré effekter i EVF:en, lite störigt men inget som dyker upp i bilden.
* Både EVF och skärmen visar massor med symboler för de inställningar som är aktiva. På skärmen kan man klicka vissa symboler för att ändra dem, men alla symboler är inte klickbara och det är inte helt självklart vilka som är det.
Överlag fungerar touchskärmen mycket bra.
* Jag har testat sigmas 85 Art och den verkar fungera utan problem.
* Ansiktsfokusen fungerar överlag bra, men fokus kan hamna lite varstans i ansiktet så det är inte att rekommendera till stora bländaröppningar.
Synd att den inte visar exakt var den valde fokus.