ANNONS
Annons

Nya Nikonprodukter i nästa vecka?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det tror jag, och den kommer ha specar som 1DsMk3 fast i prisklassen 20.000! *ironiserar över forumtrådarna på dpreview*

Nej, det tror inte jag heller Christer :) Var mer önsketänkande.. :)

Men vore kul med en D300-sensor i entry-level hus :)

Danlo skrev:
Men vore kul med en D300-sensor i entry-level hus :)
Det är nog ganska sannolikt. Canon släppte just en 450D med 12 megapixlar.

Jag undrar vad den där 16-85:an kommer kosta. Antagligen för mycket i förhållande till den usla ljusstyrkan.

KOmmer det ett nytt hus nu så är det ju sannolikt en efterträdare till D80, samma sensor som D300 men i ett mindre skal och lite mindre funktioner. Sannolikt samma upplösning.

När det gäller objektiv så är ju 16-85:an en av de objektiv som kommer att presenteras. Är det några fler så kan vi ju bara spekulera lite. Det vore kul med en ny ljusstark vidvinkel (1.4-2) runt 30mm. Ytterligare ett objektiv som vore på sin plats är ett ljussvagare tele med VR typ 400mm/5.6 VR. Generellt torde det komma fler objektiv med VR. Dels för att kanon har fler objektiv med VR, dels för att andra har det i huset.

Makten skrev:
Jag undrar vad den där 16-85:an kommer kosta. Antagligen för mycket i förhållande till den usla ljusstyrkan.

Den kommer att kosta ungefär så mycket som den 17-55/2,8 vr som vi egentligen ville ha borde kosta.. :(

Per

Om vi skiter i att sitta på forumet hela tiden och jobbar istället, så tjänar vi mer och kan köpa dyrare grejer, så slipper Nikon sänka priserna, BNP ökar och vi är i en positiv cirkel :)

Seriöst så blir det kul att se vad som kommer. Hoppas bara det inte blir pixelrace utan fortsatt fokus på bästa möjliga bild...

EOS450D har ju balla specar, men ISO1600 för 849 EURO??? Den kommer säkert med svensk moms hamna på 8490kr med 18-55 IS, och D80 kostar en tusenlapp extra med 18-135mm...och då är ändå D80 lite till åldern...Så D80 med 11 punkter, greppet, displayen på topp och kitobjektiv som är dubbelt så dyrt löst med större omfång borde äta en del marknad?

Spännande!

hpz skrev:
Om vi skiter i att sitta på forumet hela tiden och jobbar istället, så tjänar vi mer och kan köpa dyrare grejer, så slipper Nikon sänka priserna, BNP ökar och vi är i en positiv cirkel :)

Seriöst så blir det kul att se vad som kommer. Hoppas bara det inte blir pixelrace utan fortsatt fokus på bästa möjliga bild...

EOS450D har ju balla specar, men ISO1600 för 849 EURO??? Den kommer säkert med svensk moms hamna på 8490kr med 18-55 IS, och D80 kostar en tusenlapp extra med 18-135mm...och då är ändå D80 lite till åldern...

Spännande!

Lustigt detta att i och med ISO-omfånget på Nikon D300 och framförallt D3 så är plötsligt ISO 1600 "bara" ISO 1600...

Teodorian skrev:
Lustigt detta att i och med ISO-omfånget på Nikon D300 och framförallt D3 så är plötsligt ISO 1600 "bara" ISO 1600...

Helt rätt. 1600 är ju högt, men allt är relativt. OCh skulle jag lägga 8490kr idag så vill man nog ha mer...eller?

Hörni! kan ni sluta diskutera iso i den här tråden å svara på min otroligt intressanta fråga istället?! ;) hur säkert var de här uttalandet? kan man lite på de? :)

Calliii skrev:
Hörni! kan ni sluta diskutera iso i den här tråden å svara på min otroligt intressanta fråga istället?! ;) hur säkert var de här uttalandet? kan man lite på de? :)

Thom Hogan brukar inte uttala sig utan grund men inget är förstås officiellt. Vi får se om en vecka. Nikon lär ju som de andra tillverkarna komma med någonting - vad är frågan!

Teodorian skrev:
Thom Hogan brukar inte uttala sig utan grund men inget är förstås officiellt. Vi får se om en vecka. Nikon lär ju som de andra tillverkarna komma med någonting - vad är frågan!

Haha du svarade ju just precis på den? Hur säkra denne Thoms uttalanden brukar va. Så nu vet jag och ser fram emot nästa vecka, tack!

Calliii skrev:
Haha du svarade ju just precis på den? Hur säkra denne Thoms uttalanden brukar va. Så nu vet jag och ser fram emot nästa vecka, tack!

Det roliga med dessa trådar är att inge kommer ge dig ett 100% säkert svar, och det vet alla, ändå så är det massa inlägg :)

Det mest troliga är väl att det kommer en D40x ersättare. Men själv hoppas jag på en uppföljare till D80 med D300 sensor och i övrigt ungefär med samma pretanda som D80, samt att det kommer en "D80FX" med en prislapp strax under 20000. Då kommer jag handla direkt :D

-big kahuna- skrev:
Det mest troliga är väl att det kommer en D40x ersättare. Men själv hoppas jag på en uppföljare till D80 med D300 sensor och i övrigt ungefär med samma pretanda som D80, samt att det kommer en "D80FX" med en prislapp strax under 20000. Då kommer jag handla direkt :D

Varför skulle det vara troligare med en efterföljare till D40x för? :)

Jag hoppas på lite fasta gluggar med AF-S! Så min önskelista med objektiv lyder:
AF-S 16-85
AF-S 50/1.4
AF-S 85/1.4 (eller ännu hellre en 35/2)

Vad det gäller huset så tror jag inte på en D40(x) uppföljare nu. Dock tror/hoppas jag på en D90 med D300:ans sensor och D80:ns hus.

Men som sagt, en D80FX hade ju inte varit helt fel det heller...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar