ANNONS
Annons

Nya Nikonprodukter i nästa vecka?

Produkter
(logga in för att koppla)
Därför använde jag ordet "rykte" :)
MEN det är ju så oväntat och upplevs så osannolikt aqtt det faktiskt kan vara rätt osannolikt :-D Åtminstone om man lever efter parollen att "det blir aldrig som man tänkt sig".

mindre än d40? urrk
det var därför jag sålde min d40 o skaffa en d50

ja ja nikon har alltid förvånat mig med sina utgåvor he he, tur att jag inte så fram mot den här

Tja, inte helt oväntat så blev det som ryktet sa.
- D60, 10mp ccd sensor, en förvuxen D40.
- AF-S DX Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR
- AF-S Micro Nikkor 60mm f/2.8G ED
- PC-E Nikkor 24mm f/3.5D ED

Helt OK för man väl säga. Alltid kan man väl önska sig mer än så men men... Nya Micro Nikkor kan vara riktigt vass gissar jag, skall bli kul att se testbilder från den. Kan också tycka att det trots allt är liiite svagt att man inte kan producera en riktigt ljusstark (konstant 2.8) 17-55mm med VR, en motsvarighet till canons modell. På samma sätt skulle den kunna vara anpassad för DX-hus för att hålla ner kostanden.Synd!

Senast ändrad:
Någon mer än jag som tycker Nikon har väldigt många DX-normalzoomar i sortimentet nu? Tidigare hade man ju 18-55, med eller utan VR, 18-70, 18-135, 18-200, 17-55 och nu alltså 16-85...

DavidBerg skrev:
Någon mer än jag som tycker Nikon har väldigt många DX-normalzoomar i sortimentet nu? Tidigare hade man ju 18-55, med eller utan VR, 18-70, 18-135, 18-200, 17-55 och nu alltså 16-85...

Usch, fy! Vad jobbigt när det finns för många!!!

18-55 är ett kitobjektiv, VR för att kunna leverera bildstabilisator redan vid köpet av kameran, 18-70 lever kvar som skarpt alternativ till tex D200 / D300 där de säljs som kit redan nu har jag sett i flera butiker...

18-135 är väl ofta kit till D80, 17-55 i en annan prisklass med sina 2.8, 18-200 spelar väl inte i "normalzoom", va? Den nya kommer nog äta upp en del av de andra, det är väl en evolution...tror att den ersätter 18-70 till stor del, speciellt då den enligt Kamera & Bild ska kittas med just D300...

Som sagt, jobbigt med mycket alternativ... :)

DavidBerg skrev:
Nu är väl Nikons tanke att fasa ut en del av dem till fördel för de nyare men sortimentet just nu känns lite märkligt.

Mitt 18-70 känns väldigt gediget men jag skulle inte sagt nej till 2 extra mm på vidvinkelsidan och VR gör ju inte saken sämre.

Vad kan gluggarna tänkas kosta?

Damn, den där PC-Nikkorn är MYCKET lockande. Synd att den måste kosta mer än jag i regel lägger på en bil :(

Jag trodde att Nikon skulle hoppa över "60" i sin serie, med tanka på att det inte var så länge sedan som Canon hade en D60: http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOSD60/

Sätter de inte rättigheter på sina modellnamn? Jag vill minnas att sådant har kommit upp i bilbranchen, där Volvo inte fick ha ensiffriga beteckningar därför att Audi redan paxat för dem.

Per.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar