Annons

Nya medlemmar "tvingas läsa tips/regler"

Produkter
(logga in för att koppla)

snowbear

Aktiv medlem
Hej har varit med i ett par forum då man måste läsa igenom deras tips och regler innan man kan skriva, till och med måste vara medlem nån dag innan man kan skriva så tvingas man söka efter svaren innan man gör ett inlägg.

det jag menar är JÄTTE många som vill veta vilken "den bästa kameran under 6k är"
alla användare vet att vi behöver mera, vad fotar du, hur fotar du, vad söker du i en kamera snabb stor liten osv osv, om man ser till att alla måste läsa såna tipps på hur du ska skriva ett inlägg, så kommer dom få bättre svar fortare.och det kommer inte skapas så många lika dana trådar

detta vad ju ett exempel finns massa andra "vilket objektiv ska jag ha" osv så skriver dom inget om vad dom vill fota. nä detta går att lösa ganska enkelt hoppas ni på FS kollar på detta och tar till er.
/simon
 
Hur skall du tvinga folk till detta?

Hur många gånge har man inte kryssat i rutan - har läst och förstått?

Vill du införa diagnostiskt prov för att på så sätt kontrollera att de har läst och förstått?

Bra tanke men man kan alltid trycka next för att komma förbi!
 
alltid nån som läser. ha lättläst text och inte 23 a4 sidor bara enkla tips och som jag sa, när du först blir medlem får du bara tillgång till att läsa och söka i forumet i två dagar det gör att dom förmodligen hittar svar på det dom söker istället för att bara skriva en ny tråd.
 
det jag menar är JÄTTE många som vill veta vilken "den bästa kameran under 6k är
Eftersom dessa frågor får så ofantligt många svar så finns det ett stort intresse här på forummet att svara på sådana frågor. Så länge dessa frågor är intressanta kommer de att ställas.
//Bosse
 
Jag är inte heller säker på att det är nödvändigt. Ibland gör vi "officiella" trådar när det är nylanseringar eller spekulationer om lite mer spännande produkter, men annars tycker jag det är fritt fram att fråga.

Det är väl mer forumrävar som kan bli uttråkade men då är det ju bara att ignorera tråden.
 
Personligen tycker jag inte att det är störande eller för många sådana trådar, man ser ju oftast på rubriken om det är intressant eller inte. Det är valfritt att läsa inläggen.

Blir mer irriterad på svar som: sök på google! Visst, ibland är det befogat men det kanske känns bättre att få råd och tips av folk "man känner" än signaturen EvilFart på något forum man aldrig har varit på.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.