Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nya karmeror under 2006??
- Trådstartare Tunis
- Start datum
Omar
Aktiv medlem
Hej
Jag tror det samma som du Jesper!
Kan tänka mig att de sätter i typ 5Ds på 12.8MP sensorn i en framtida 1D MkIII. Har ju samma pixeldensitet som 1D MkII så man kan ju alltid beskära i efterhand. Händer faktiskt lite då och då att jag klipper av vingarna på fåglarna med 1D MkII med 1,3 crop sensor.
Man vill kanske inte kramma in för många pxlar på en yta så fullframe kanske är bra då det förmodas har bättre brusegenskaper och bättre och större sökare.
Bästa hälsningar
Omar Brännström
Jag tror det samma som du Jesper!
Kan tänka mig att de sätter i typ 5Ds på 12.8MP sensorn i en framtida 1D MkIII. Har ju samma pixeldensitet som 1D MkII så man kan ju alltid beskära i efterhand. Händer faktiskt lite då och då att jag klipper av vingarna på fåglarna med 1D MkII med 1,3 crop sensor.
Man vill kanske inte kramma in för många pxlar på en yta så fullframe kanske är bra då det förmodas har bättre brusegenskaper och bättre och större sökare.
Bästa hälsningar
Omar Brännström
Omar
Aktiv medlem
Hej
Jag hade önskat mig en lätt digital kamera av 1D Mark2 typ med nästan samma prestanda. 20D är extremt långt ifrån 1D mark2 aktionprestanda.
Nikon F100 som jag hade innan hade stort sätt samma prestanda som Nikon 5F, samma hade jag nästan samma prestanda mellan min EOS 3 och EOS 1V.
Det fattas ett bra och lätt proffshus, med bra AF, dvs ett bra aktionhus.
Hälsningar
Omar Brännström
Jag hade önskat mig en lätt digital kamera av 1D Mark2 typ med nästan samma prestanda. 20D är extremt långt ifrån 1D mark2 aktionprestanda.
Nikon F100 som jag hade innan hade stort sätt samma prestanda som Nikon 5F, samma hade jag nästan samma prestanda mellan min EOS 3 och EOS 1V.
Det fattas ett bra och lätt proffshus, med bra AF, dvs ett bra aktionhus.
Hälsningar
Omar Brännström
Digi
Aktiv medlem
Joi skrev:
Eos 40D med 10MP och samm 1,6x förstornings faktor som 20D, olika färgparameter som Eos 5D har.Kanske dammfilter på sensorn men det är tveksamt att den kommer med 40D.
Kanske en mellan modell mellan 350D och 20D.
Tror inte att den kommer att heta 40D eftersom siffran (4) betyder död på Japanska hehe
Mvh Markus
Joi
Aktiv medlem
Digi skrev:
Tror inte att den kommer att heta 40D eftersom siffran (4) betyder död på Japanska hehe
Mvh Markus
Men hur är det då med Nikon F4?
Annars spelar det ingen rol vad den heter,
Eos XXX
Digi
Aktiv medlem
Har nog fel, det var nog 40 som betyder död, men jag är inte säkert.Joi skrev:
Men hur är det då med Nikon F4?
Annars spelar det ingen rol vad den heter,
Eos XXX
mvh Markus
Joi
Aktiv medlem
Digi skrev:
Har nog fel, det var nog 40 som betyder död, men jag är inte säkert.
mvh Markus
Har en Olympus OM 40 så de stämmer inte häller
Digi
Aktiv medlem
Joi skrev:
Har en Olympus OM 40 så de stämmer inte häller
Kan hända, men i varje fall så var det någon i fotosidans expertfunktion som sa det....
Mvh Markus
-Ale
Aktiv medlem
Tunis skrev:
Är det ngn som vet om det kommer några nya modeller under året, alltså ngn som snappat något eller vet??
Vi kanske får se en Digital Leica M . . .
Digi
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Oh..my...
Canon har aldrig haft en fyra i sitt kamerasortiment, och som Markus redan påpekat så har siffran en viss betydelse. Därmed inte sagt att varje enskilt företag slaviskt följer detta.. Kan vi nu lämna den diskutionen och återgå till det som egentligen är viktigt?
Håller med,
hur tror ni Nikon kommer att reagara?
Vad har de för nyheter på G, gissa?
Mvh Markus
michagg
Aktiv medlem
Har hört lösa rykten om en efterföljare till Olympus E-1. Vilket skulle kunna vara logiskt att visa upp i Mars när en av de stora mässorna i USA går av stapeln, kommer inte ihåg vad den heter. Olympus är tvungen att uppdatera sin E-1 om de skall hänga med bland yrkesfolket och entusiastfotograferna. Som alla vet har de ju förträffliga objektiv för yrkesbruk men E-1 hänger inte med Canons 1D och Nikons D2X.
Jeppe
Aktiv medlem
Re: Re: Nya karmeror under 2006??
Från Canon???
-Ale skrev:
Vi kanske får se en Digital Leica M . . .
Från Canon???
Jeppe
Aktiv medlem
michagg skrev:
Har hört lösa rykten om en efterföljare till Olympus E-1. Vilket skulle kunna vara logiskt att visa upp i Mars när en av de stora mässorna i USA går av stapeln, kommer inte ihåg vad den heter. Olympus är tvungen att uppdatera sin E-1 om de skall hänga med bland yrkesfolket och entusiastfotograferna. Som alla vet har de ju förträffliga objektiv för yrkesbruk men E-1 hänger inte med Canons 1D och Nikons D2X.
Ja, den behöver en uppdatering, men jag tror nog att Olympus målat in sig i hörnet lite, när de gjorde sensorn. För även om brusreduceringstekniken går framåt, så lär den gå mer eller mindre jämnt fram av alla tillverkarna.. och eftersom 1Ds har nästan dubbelt så stor sensor så tror jag det blir svårt att hänga med i matchen.
Fast nu var ju detta en Canon-tråd
andreasc89
Avslutat medlemskap
Tror ni att Canon svarar på D200 med en vattentålig 20D efterföljare?
Själv hoppas jag det, men tror inte det.
OT:
På vilket sätt, förutom att den har 5 fps istället för 8.5?
Själv hoppas jag det, men tror inte det.
OT:
Omar skrev:
20D är extremt långt ifrån 1D mark2 aktionprestanda.
På vilket sätt, förutom att den har 5 fps istället för 8.5?
Jeppe
Aktiv medlem
Fast nu är ju inte D200 vattentålig...eller?
Däremot så tror jag absolut att det kommer en D200-utmanare från Canon, som bygger vidare på 20D
20D är ganska långt ifrån 1D MkII, förutom hastigheten, så AF, AF-punkter och att spara bilderna på minneskortet.. för att nämna några punkter.
Däremot så tror jag absolut att det kommer en D200-utmanare från Canon, som bygger vidare på 20D
20D är ganska långt ifrån 1D MkII, förutom hastigheten, så AF, AF-punkter och att spara bilderna på minneskortet.. för att nämna några punkter.