Annons

Nya Fotosidan.se långsam?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu är FS slö igen.

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.8.1.6) Gecko/20061201 Firefox/2.0.0.6 (Ubuntu-feisty)

Med Opera fungerar det bra:
Opera/9.23 (X11; Linux i686; U; en)
 
Jag tror inte det är samma problem, inga sådana repeterande små bakgrundsbilder nu.

Jag upplever min Firefox som slö också ibland, ibland är CPU på 100% utan att man tycker sig ha gjort något speciellt eller varit på någon speciell sajt. Stänger man av Firefox går maskinen finfint sen. Så man undrar om det är tex Flashspelarn som läcker minne eller går i spinn på något sätt - det nya från igår är den större Flash-annonsen vi har nu.

Någon annan som har problem?
 
Räven tar 100% för mig också ibland, dock ej för fotosidan.

Däremot har jag problem med den nya reklamen. Den hamnar på några sidor för långt till vänster och täcker t ex länkarna till nästa sida när man söker på nya trådar.
 
clindh skrev:
Jag tror inte det är samma problem, inga sådana repeterande små bakgrundsbilder nu.

...

Någon annan som har problem?

Ja. Jag började få problem för ett par veckor sedan efter en lång period utan problem.

Mig veterligen har jag inte ändrat något (medvetet) men vem vet ... ?

Jag kör Firefox och Ubuntu 6.10

Jag har inte uppgraderat Ubuntu sedan jag märkte detta första gången (och fick ett gott råd för en lösning här). Jag följde rådet, men nu är problemet tillbaka, nåväl, samma symptom är tillbaka även om problemet är något nytt.

Daniel
 
dlridings skrev:
Ja. Jag började få problem för ett par veckor sedan efter en lång period utan problem.


Det är framförallt "hem" sidan. När jag har kommit förbi den sidan, går allt mycket bättre igen.

Det blir så att man undviker den. Loggar in och sedan går jag aldrig tillbaka till den.

De andra sidorna fungerar rätt bra.
 
dlridings skrev:
Det är framförallt "hem" sidan. När jag har kommit förbi den sidan, går allt mycket bättre igen.

Det blir så att man undviker den. Loggar in och sedan går jag aldrig tillbaka till den.

De andra sidorna fungerar rätt bra.

Fel!

Allt krafs till höger på den här sidan tycks bromsa upp ordentligt också.

Daniel
 
Nu får ni göra ngt åt det här. Jag ska inte behöva byta webbläsare så fort jag går in på FS.

Ger mig iaf feedback!
Det finns andra fotosidor...
 
Jag måste tyvärr sälla mig till klagokören.

Ubuntu 7.04 och Firefox 2.0.0.6

Fotosidan är den enda sajten jag har problem med. Förstasidan är betydligt värre (seeeeg) än t.ex. forumtrådar som är uthärdliga.

:(
 
swepri skrev:
Jag måste tyvärr sälla mig till klagokören.

Ubuntu 7.04 och Firefox 2.0.0.6

Fotosidan är den enda sajten jag har problem med. Förstasidan är betydligt värre (seeeeg) än t.ex. forumtrådar som är uthärdliga.

:(

Se om du har samma problem med www.scandinavianphoto.se (det har jag).

Jag kommer hit till fotosidan ytterst sällan nuförtiden. Det är för kämpigt.

I stället för www.scandinavianphoto.se kan man beställa det mesta (och billigare) från www.fotoimpex.de


Daniel
 
Jag behöver någon som kan hjälpa till med felsökning - läs mina inlägg tidigare i tråden och tex testa stänga av Javascript, Java, CSS etc - stäng av en i taget och testa igen, tills vi kommer på vad det är som stökar till det. Vi har ingen burk här med Linux så vi behöver hjälp att hitta vad som orsakar detta just på Ubuntu. Förut var det pyttiga bakgrundsbilder som repeterades som ställde till den, men det fixade vi ju.

Är det på alla sidor (inkl forumet) eller vissa?
 
clindh skrev:
Jag behöver någon som kan hjälpa till med felsökning - läs mina inlägg tidigare i tråden och tex testa stänga av Javascript, Java, CSS etc - stäng av en i taget och testa igen, tills vi kommer på vad det är som stökar till det. Vi har ingen burk här med Linux så vi behöver hjälp att hitta vad som orsakar detta just på Ubuntu. Förut var det pyttiga bakgrundsbilder som repeterades som ställde till den, men det fixade vi ju.

Är det på alla sidor (inkl forumet) eller vissa?

Jag har lekt lite med just denna sida, och i omgångar stängt av Java och Javascript. Resultatet är att jag tycker att det går något snabbare att scrolla när jag stänger av JavaScript _eller_ Java, men inte märkvärdigt snabbare. Om jag stänger av JavaScript _och_ Java kan jag scrolla så fort det bara går att rulla på mushjulet, jag upplever ingen fördröjning alls. Jag har inte försökt utan CSS.
Jag har Firefox 2,0 på openSuse 10,2 med 1,5 GB RAM av vilket Firefox just nu tar ca 10% och med ca 500MB fritt.

Edit: Med Konqueror på samma hårdvara som ovan upplever jag scrollningen snabbare än på Firefox, men att stänga av Java och Javascript ger ingen märkbar skillnad.
 
Har ni som har problem ordentliga drivrutiner som utnyttjar accelerationsfunktionerna i grafikkorten?

Den här tråden antyder att det skulle kunna vara ett vanligt problem. Där verkar de också ha problem med Google Maps. Har ni också det?

Jag testade på en fedoramaskin precis och kunde inte avgöra om fs är slöare än andra webbplatser på den. Dessvärre pratar jag bara med den med vnc, så det mesta går så segt så skillnaderna försvinner.
 
Bildsidorna är halvslöa, men framför allt är det forumsidorna som går trögt. Hoppas ni lyckas fixa detta!
/johan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.