ANNONS
Annons

Nya designen på fotosidan...

Produkter
(logga in för att koppla)
När ni ändå gör förändringar så passa på att ta bort de fåniga "smeknamnen" som står inom parentes. Dessa hör hemma på chatsidor för ungar i grundskolan. Finns det nån vettig anledning till att de finns?

/(Oscar H)

Nej egentligen inte, dom har följt med av farten från forumprogramvaran. Någon som skulle sakna dem?

Oj, det gick fort. Ja,jag tycker det känns konstigt att få svar från en märklig förkortning i ett forum, även om för-, och efternamn också syntes. Ingen stor grej, men bättre så här.

Nu kom jag förresten på en anledning till att ha dem kvar. Det kanske finns två personer här med samma namn?

Oj det gick snabbt. En person (som varit medlem i en dryg månad och kanske inte direkt någon frontfigur i forumet..) gnäller om användarnamnet, som jag vet väldigt många gärna går efter när man vill identifiera medlemmen bakom det inlägg man läser, och vips försvinner det. Jag kan helt ärligt påstå att jag plötsligt känner mig helt vilsen i forumet eftersom jag tidigare oftast gått på användarnamnet, och det är jag inte ensam om.

Själv väntar jag fortfarande på att mer info om personen ska synas under medlemsnamnet i forumet, t ex Stad och hur många inlägg personen totalt har skrivit. Jag tror det var en två tre månader sen jag la fram det förslaget.

Att användarnamnet visas är ju en "standard" bland samtliga forum på internet, det är ju nånting man är van vid. Jag tycker det är helt fel att det tagits bort, det var ju knappast så att det tog dyrbar plats eller störde någon.. eller??

/bjanha

Senast ändrad:
clindh skrev:
Precis, lika bra att testa vad reaktionen blir :)
Var tvungen att besvara med citat för att kolla. Hur många vet nu vem clindh är? Jag menar alltså att nicken fyllde en funktion vid sidan av namnet om nu nicket ändå anges när man använder citat. Dessutom kan ju flera heta samma i för och efternamn.

Jag röstar också för att ni återinför nicket p g a ovanstående.

bjanha skrev:
En person (som varit medlem i en dryg månad och kanske inte direkt någon frontfigur i forumet..) gnäller om användarnamnet, som jag vet väldigt många gärna går efter när man vill identifiera medlemmen bakom det inlägg man läser, och vips försvinner det.
Frontfigur i forumet? Sen är det nog så att detta bara är ett test.
bjanha skrev:Att användarnamnet visas är ju en "standard" bland samtliga forum på internet, det är ju nånting man är van vid. Jag tycker det är helt fel att det tagits bort, det var ju knappast så att det tog dyrbar plats eller störde någon.. eller??.
Att hänvisa till tradition är inget skäl. Ge mig ett vettigt skäl istället.

Förlåt, men detta måste vara det absolut dummaste ni har gjort på FS.
Finns en massa folk jag BARA känner genom så kallat "nick". Jag kallas tom. "pro" i min vänskapskretsar.

Att kalla det nåt för "barnungar o chatsidor", tja, då har man inte mycket koll.

Nick till folket!!

Skulle nicks vara oseriöst? Herregud, folk har använt nicks i 100-tals år. Jag lovar att varenda VD i hela världen kallas vid smeknamn av sina arbetskamrater.

När jag nu läser foruminlägg känner man inte igen sig längre, jag har förlorat den personliga kopplingen till medlemmarna.

Man kommer blanda ihop medlemmar som har liknande namn, eller samma namn.

Om nu folk väljer att kalla sig för snuttis_81 är det som sagt deras problem om de uppfattas som barnsliga, men det är ju ingen anledning att ta bort nicken för alla på FS.

Daishar, röstar JA! till nicks.

Re: Nick till folket!!

daishar skrev:
Skulle nicks vara oseriöst? Herregud, folk har använt nicks i 100-tals år. Jag lovar att varenda VD i hela världen kallas vid smeknamn av sina arbetskamrater.

När jag nu läser foruminlägg känner man inte igen sig längre, jag har förlorat den personliga kopplingen till medlemmarna.

Man kommer blanda ihop medlemmar som har liknande namn, eller samma namn.

Om nu folk väljer att kalla sig för snuttis_81 är det som sagt deras problem om de uppfattas som barnsliga, men det är ju ingen anledning att ta bort nicken för alla på FS.

Jag har ingen jävla aning om vem du är ^_^

Det här utan nicken var förvirrande. Jag har nästan ingen aning om vem som är vem längre. Ok då, några få kanske jag känner igen namnet på, men för mig har det varit nicket som jag lagt på minnet, mera sällan namnet. Snälla, låt oss få tillbaka nicken.

/AnnaKarin

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar